Kjøpe Rolex 14060 eller Rolex 14060M

Medlem
23. juli 2010
Da jeg skal gå til innkjøp av en Rolex Sub No date, har jeg kommet over to stk.

De er som følger:
Rolex 14060

Med boks, sertifikat og kjøpskvittering.
N-serie, det vil si ca. 1991.

Denner er HELT strøken, og inne til service nå.

Rolex 14060M

2003 modell - UTEN COSC på skiven.
Ukjent service historie.

Ser helt strøken ut..

Hva vet at det er forskjell på urverket, at 14060M har hel bridge..

Er det noen fordeler ved å kjøpe 14060 istedefor 14060M??

Prisforlangende er likt for begge urene..

Håper på snarlige responser..

Chri1is

Jeg synes vel kanskje du bør gå for den nyeste. N-serien har snart 20 år på baken uten at det er noe samlerur av den grunn, og skal man først ha tritium er det like greit å gå for en 5513, med eller uten hvittgull-index. Uten at jeg har spesielt mye greie på urverk, cal. 3130 i 14060M skal jo i teorien være et stødigere verk enn cal. 3000 i 14060.

Takk for respons.. ser forsåvidt synspunktet ditt om at det er et eldre ur..

er det noen som har noen argumenter for å velge 14060 fremfor 14060m da??

av en eller annen grunn appellerer 14060`en mer til meg..
kanskje litt fordi den er eldre.. og fortsatt så utrolig "up to date"..

...av en eller annen grunn appellerer 14060`en mer til meg...

Grunn god nok, spør du meg. Det er jo bare to forskjeller å ta hensyn til, verket og lysmassen. Jeg foretrekker sjarmløs luminova, men tror ikke du vil angre uansett hva du velger. ;)

Den eneste reelle forskjellen er, som det er påpekt før meg, verket.
At 3130 er noe bedre enn 3000, vet jeg egentlig ikke. Jeg har 3000 i Exploreren min og det er et av de mest pålitelige og presise verk jeg har.
14060 er den mest "orginale" av dem. Jeg tror jeg ville kjøpt den.:D

Det er marginale forskjeller mellom dem, no-date Sub har sett lik ut så lenge. Jeg ville kjøpt den nyeste/billigste/beste stand, alt ettersom hva som betydde noe for meg, og ikke tenkt på modellnr. Enten går man for en matt skive 5513 uten hvitt gull, eller den beste 14060 man kan få. Midt i rekken mellom de der synes jeg ikke det så mye interessant.

Takk for respons.. ser forsåvidt synspunktet ditt om at det er et eldre ur..

er det noen som har noen argumenter for å velge 14060 fremfor 14060m da??

av en eller annen grunn appellerer 14060`en mer til meg..
kanskje litt fordi den er eldre.. og fortsatt så utrolig "up to date"..

Du har nok svart på spørsmålet ditt selv, du velger den som "appellerer mest til deg".
Redd for at du vil tenke, hvordan ville 14060 føles ? om du velger 14060m.
Har jo med følelser å gjøre dette. Lykke til.:p

Rolex 14060M lager Rolex fremdeles. 14060 har gått ut av produksjon. Et eksemplar fra 2003 med boks og papirer finnes det mange av. Når man snakker tidlig 90-tall så er det allerede mange som har rotet bort både boks og papirer. 14060 har nettopp vært på service. I verste fall så må den fra 2003 inn på service umiddelbart.

For meg hadde dette vært et enkelt valg.

Hvis du er en no-datefantast så produseres denne som riktig påpekt fortsatt. Jeg var i London i helgen og i de fleste rolexbutikker/vinduer befant det seg en ny 14060M. Med gunstig pund og 12% av i moms bør du kunne få en helt ny (og chronometer-sertifisert) til 26-27TNOK. Nypris 3300£. Da trenger du heller ikke service på en stund:)

Ryanair, en dag eller to med storbyferie og vips er du eier
av en ny og ubesudlet no-date:)

Drit i begge og gå for 5513!

(Neida. Jeg har hatt 14060M og det er en NYDELIG klokke. Ville tatt den klokken som ga meg mest for pengene mtp papirer, stand osv).

Da jeg skal gå til innkjøp av en Rolex Sub No date, har jeg kommet over to stk.

De er som følger:
Rolex 14060

N-serie, det vil si ca. 1991.

Denner er HELT strøken, og inne til service nå.

Rolex 14060M

2003 modell - UTEN COSC på skiven.
Ukjent service historie.

Ser helt strøken ut..

Hva vet at det er forskjell på urverket, at 14060M har hel bridge..

Er det noen fordeler ved å kjøpe 14060 istedefor 14060M??

Prisforlangende er likt for begge urene..

Håper på snarlige responser..

Chri1is

Kan jeg spørre om hvor du har blitt tilbudt disse..?
Jeg har også litt lyst på en 14060, men jeg synes ikke akkurat det ser ut som at markedet oversvømmes av strøkne eksemplarer med full pakke..

Du kan spørre, men jeg forteller ikke..

NEI DA, det er faktisk fra en kollega som jobber for den svenske avdelingen av selskapet jeg sitter i.
Tidligere klokke samler som har latt veteran sportsbiler at over all kontroll over lommeboken..

Du kan spørre, men jeg forteller ikke..

NEI DA, det er faktisk fra en kollega som jobber for den svenske avdelingen av selskapet jeg sitter i.
Tidligere klokke samler som har latt veteran sportsbiler at over all kontroll over lommeboken..

Høres bra ut å ha slike muligheter. Jeg får se om noe daler min vei etter hvert...
Lykke til med kjøpet!

Høres bra ut å ha slike muligheter. Jeg får se om noe daler min vei etter hvert...
Lykke til med kjøpet!

Når det endelige kjøp er gjort for min del, kan jeg videre formidle kontakten, hvis det uret jeg ikke skulle gått for, er av interesse.

Chri1is

Ja, takk! Gjør gjerne det. Om jeg er interessert eller ikke vil jo som alltid avhenge av prisen;)