Kalles å ordne opp i andres feil.
Stemmer ikke at det ikke kan ordnes opp i senere. Har selv kjøpt klokker der opprinnelige eieren har tatt den inn uten å betale, og så valgt å ordne opp i det ved å besøke toll på Gardermoen. Er ganske enkelt, selv om det svir litt å betale noen andres regning. Men poenget er at det går, selv om det er nok enklest å betale ved grensen som de andre foreslår.
ORLY? Mystisk. Jeg tok kontakt med Tolleten, forklart situasjonen, nemlig at klokken ble kjøpt i god tro men det viste seg i etterkant at den hadde blitt tatt inn på ulovlig vis. Fikk en saksnr, dro til Gardermoen, presenterte klokken sammen med dokumentasjonen jeg hadde samt saksnr, betalte hyggelige damen i skranken der og da. Var ganske rett fram og uproblematisk.
Jeg er, derimot, engelsk og svært høflig, så det kan nok hende at de ikke mente det var verdt å straffe. (Selv om det virker mild sagt absurd å straffe noen som er villig til å rydde opp i en annens rot.) Men det nok ofte slik at det er en forskjell mellom det som er straffbart og det som faktisk straffes.
Gutta backer her. En mer ryddig, hyggelig og blodig særiøs type skal man lete lenge etter. Hel ved du JamesJeg er, derimot, engelsk og svært høflig.
ORLY? Mystisk. Jeg tok kontakt med Tolleten, forklart situasjonen, nemlig at klokken ble kjøpt i god tro men det viste seg i etterkant at den hadde blitt tatt inn på ulovlig vis. Fikk en saksnr, dro til Gardermoen, presenterte klokken sammen med dokumentasjonen jeg hadde samt saksnr, betalte hyggelige damen i skranken der og da. Var ganske rett fram og uproblematisk.
Jeg er, derimot, engelsk og svært høflig, så det kan nok hende at de ikke mente det var verdt å straffe. (Selv om det virker mild sagt absurd å straffe noen som er villig til å rydde opp i en annens rot.) Men det er nok ofte slik at det er en forskjell mellom det som er straffbart og det som faktisk straffes.