Kjøpe Seiko i Japan

Medlem
21. okt. 2010
Sted
Halden
Hei godtfolk.

Er på jobb i Japan en liten stund. Noen som har noen konkrete tips på klokker man burde se etter her. Som ikke er så lett å komme over i Norge. Og som evt er rimeligere her.

Alle tips er interessante og mottas med takk:)

Hvor i Japan går reisen? Det kryr av klokkebutikker i storbyene. Alt fra ADs til bruktbutikker. Noe spesielt du er på jakt etter?

Hei. Takk for tilbakemeldinger.
Er i Yokohama for øyeblikket, blir vel en tur til Tokyo også. Vel, ser etter noe som ikke ser altfor dyrt. Blir ikke Grand Seiko denne runden.:) Så kanskje opp til 8000kr.

Yokohama er en flott by, men selvfølgelig ikke like fin som Halden ;)
I Tokyo er det som @time nevnte en rekke ADs i Ginza området, men da langt over budsjett.
Second Hand butikker finnes over alt, men best utvalg i Shinjuku, Shibuja, og Ueno. Merk at du kan handle second hand momsfritt (husk pass), momsen er 8% om jeg ikke husker feil, så ikke all verden.
Vintage er dessverre ikke så utbredt i Tokyo, da er Osaka langt bedre. Min favoritt vintagebutikk ligger rett ved jernbanestasjonen i Ueno. En entusiast som driver med vintage kamera og klokker. Her kan du plukke opp div. vintage Seiko til gode priser. Har du tid kan jeg også anbefale Nakano Broadway, her er bla. Jack Road, men også en rekke små bruktbutikker hvor man kan finne div. gamle seiko dykkere.
Om du heller mot ny klokke er japanske merker det du bør se etter. Spesielt Seiko og Orient, da det er en rekke modeller som kun tilbys i Japan. Bic Camera har bra utvalg, og de finnes over alt. Ellers så er det også flere gode butikker i Akihabara, og her er det lov til å prute. Om tiden strekker til kan jeg også anbefale en tur innom Seiko museumet :)

Hehe:) Det skal litt til å hamle opp med Halden altså;)

Slik som feks Seiko Sump, Sarb osv... er de normalt sett rimeligere å kjøpe her nede enn feks igjennom CW?

Takk for kjempefine tips.

Er Haldenser selv, så kan støtte opp om det ;)
Det spørs på den spesifikke modellen. De fleste klokkene som selges på CW er beregnet på det utenlandske markedet. Disse modellene er ikke noe billigere i Japan. Modeller som er beregnet på det japanske markedet som f.eks. Seiko SARB065 "Cocktail Time" kan du få billigere i Japan, men det er ikke snakk om de store summene.
De fleste "eksklusive" merker er faktisk lik pris eller dyrere enn i Norge. Eneste unntakene kan være brukt Omega og IWC. Brukt Rolex er som regel dyrere enn i Norge. Merk også at de fleste brukte klokkene er polerte, noe som trekker ned imho.