Kjøpe vintage Jaeger-LeCoultre

Medlem
27. feb. 2014
Hei. Har alltid ønsket en vintage Jaeger klokke til bruk på jobb. Er amatør og vet ikke noe om priser, typer etc. Vil ha en stålklokke, diskre og elegant og helst under kr.10.000. Har lett på nettet og bare blitt mer og mer forvirret. Men her er en jeg vurderer selv om den ikke er helt orginal
Jaeger LeCoultre Vintage mechanical Wristwatch
Klarer ikke å hente ned bildene og teksten eller lage hurtigkobling
Noen som kan gi meg råd om det er noe å kjøpe eller ei. Alternativ mottas med takk
Knut

Redigert:
Hei.

Bare litt om det Jeager LeCoultre uret du linker til. Det uret er sannsynlig fra 1940-50-tallet. Selger gir opplysninger om at uret har et manuelt urverk og refererer til cal. P476. Cal. 476 er et automatisk urverk, så vidt jeg vet. Bilde av urverk er obligatorisk når man vurderer kjøp i den prisklassen.

Urkassens bakside har en del tæring, noe som kanskje tyder på et annet materiell enn rustfritt stål? Jeg vet at disse urkassene kan være av dårlig kvalitet, har selv et ur fra dem fra tidlig 50-tall med betydelig slitasje på baksiden. Urskiven er i forbausende god forfattning i forhold til urkassen, så det er meget mulig den har blitt renovert.

Selger virker seriøs, har nesten 6.000 salg på ebay med 100% feedback. Så var det om uret er verdt 10.000 norske kroner? Selger gir og 12 månders garanti, noe som kanskje kan bety at uret nylig har vært på service. Det er verdt noen kroner.

Jeg ville styrt unna dette uret, det er for gammelt i forhold til prisforlangende. Det er usikkerhet om hvilket urverk uret har og slitasjer på urkassen står ikke i forhold til slitasjer på urskive. Jeg er sikker på at du kan finne et bedre Jeager LeCoultre ur i denne prisklassen.

Hei
Takk for raskt og godt svar.
Hadde en mistanke om at det ville bli vanskelig å finne den rette klokken
Knut

Redigert:
Hei Knut,

Og velkommen til tidssonen og vintageklokkeverdenen!

Hvis jeg skal gi deg et godt tips, så send en mail til @braanaas. Han har peil på vintage, og er til å stole på. Han har nok noen klokker i bankboksen sin som han kanskje vil selge. Kanskje har han en fin JLC også.

Gjør grundig research før du kjøper vintage. Det er lett å gå i fella og kjøpe noe som er skrudd sammen i et gammelt østblokkland.

Evt så kan du sjekke andre entusiasters rfaringer med forskjellige nettbutikker.

Lykke til!

Redigert av en moderator:
Hei
Har vært i kontakt med Dag Braanaas. Kjøpte ett Omega ur til guttungen min. Han har dessverre ikke noe ur å selge meg.
Knut

Hei Knut,

Og velkommen til tidssonen og vintageklokkeverdenen!

Hvis jeg skal gi deg et godt tips, så send en mail til @braanaas. Han har peil på vintage, og er til å stole på. Han har nok noen klokker i bankboksen sin som han kanskje vil selge. Kanskje har han en fin JLC også.

Gjør grundig research før du kjøper vintage. Det er lett å gå i fella og kjøpe noe som er skrudd sammen i et gammelt østblokkland.

Evt så kan du sjekke andre entusiasters rfaringer med forskjellige nettbutikker.

Lykke til![/QUOTE]

Redigert av en moderator: