Kjøpetips Omega Speedmaster Pro

Medlem
18. juni 2014
Innlegg
10
Hei,

Har bestemt meg for å kjøpe meg ei skikkelig klokke.
Valget er Omega Speedmaster Pro.
Blir enten 3570, 3571 (denne vet jeg ikke så mye om), 3572 eller 3573.

Skal bruke klokken mye - som en hverdagsklokke, derfor er 3573 veldig aktuell mtp. at glasset er mer motstandsdyktig mot riper.
Liker også baksida på denne modellen.

Men 3570 er jo "originalen".

Skal til Dubai om et par uker og vurderer å kjøpe klokken der. ønsker å kjøpe brukt.
Vurderer denne:
OMEGA Speedmaster Moonwatch Professional - Omega - Search ca. 21.000 NOK

Ellers så skal jeg innom noen andre steder som selger brukt.


Noen tips til pris og hvilket år klokken bør vaere fra ?
Andre erfaringer / tips om kjøp i Dubai ?
 
Hei. Gratulerer med et godt valg av klokke. Når det gjelder valg av modell har diskusjonen safir vs hesalitt vært oppe mange ganger her, det er bare å søke litt.

(3571 tror jeg for øvrig at du kan glemme, der betaler du eventuelt mye for baklokket hvis du i det hele tatt finner et eksemplar :) )

Jeg ser at det ikke er helt enkelt å finne en speedy brukt på det norske markedet om dagen, men 27 kNOK inkl moms for en (pent) brukt 3753 fra Dubai synes jeg allikevel var veldig mye, da hadde jeg heller kjøpt nytt fra norsk AD. Generelt anbefales det stort sett å kjøpe i Norge med mindre modellen du leter etter ikke finnes her (sjelden eller mangler norsk forhandler).

Lykke til med jakten, og legg ut en WTB (Want To Buy) her hvis du ikke allerede har gjort det.
 
Redigert:
Jeg ser at det ikke er helt enkelt å finne en speedy brukt på det norske markedet om dagen, men 27 kNOK inkl moms for en (pent) brukt 3753 fra Dubai synes jeg allikevel var veldig mye, da hadde jeg heller kjøpt nytt fra norsk AD. Generelt anbefales det stort sett å kjøpe i Norge med mindre modellen du leter etter ikke finnes her (sjelden eller mangler norsk forhandler).

+10! Hva er vitsen med å kjøpe brukt når totalprisen blir tilnærmet nypris?
 
Ok, takker for svar.
Klokken i linken er ikke brukt og tilnaermet ny. Jeg skal vertfall sjekke den ut, men ikke sikkert det blir kjoep hvis jeg ikke faar ned prisen.

Moms ja, det hadde jeg glemt... synd ettersom mitt budsjett er paa ca. 20.000.