Kjøpsråd ang. diver

Hadde samme "dilemma" i høst, da jeg hadde en Sub-C, men synes den ble i minste laget. Jeg byttet da ut suben med en Deepsea, og har ikke angret et sekund :D Bare å glede seg!

Som en ventepølse til DSSDen ville jeg vurdert en Helson Sharkdiver 45 mm, bronse. Fikk inn en sånn i helgen, og jeg synes denne er dødskul :mrgreen:

Takk for linker @Hammerfjord, skal kikke litt på dem der:)
@Koffen, ser den, er nok en god stund til det hviler en deep sea på armen min men... Er ikke helt fan av den i bronse, men skal kikke på den i andre farger.

Er jaggu ikke lett dette her...:confused::confused:

Redigert av en moderator:
seadweller er en nydelig klokke.
Vet ikke om du har prøvd på en submariner, men du skal ha rimelig store håndledd før det ser dumt ut. Hilsen Steve McQueen.

Tja, jeg er 194cm høy, 138kg tung og trener hver dag.... Vet ikke om det gir en liten pekepinn jeg

Tja, jeg er 194cm høy, 138kg tung og trener hver dag.... Vet ikke om det gir en liten pekepinn jeg

Med de dimensjonene, ville jeg forsøkt å sette en reim på denne, @TimJ:
eTft_g48TBs_zps3cbf9549.jpg

;):mrgreen::p:cool:

Damn snakker vi bodybuilding? Du er 2cm høyere enn meg og 55kg tyngre:) Og når jeg har en seadweller som sitter fint på meg må du ha en Deepsea! Jeg vil legge inn et slag for Oris Diver. Disse får du i typ 45-50 mm tror jeg og er knalltøffe til en hyggelig penge. Den står faktisk ikke veldig tilbake for Deepsea heller..

Tim, nå er romjula her. Finn litt tid, så skal du få teste de jeg har. Da får du testet størrelsene på armen. Kan sikkert oppdrive en SD du kan prøve i samme slengen:)

Post et bilde av håndleddet ditt. helst med et tilfeldig ur. Opplys oss om dennes diameter så har vi noe å jobbe med i denne diskusjonen.

Her er ett bilde av min Raymond Weil nabucco chrono, den er 46mm... Den er rimelig tykk, usikker på hvor tykk...

Seadweller passer deg ypperlig. Kan hende at sub'en faktisk vil se litt liten ut.

Du har håndledd som får de største breitlingklokkene til å se bra ut på deg. Du kan si mye 49mm Breitling, men når de sitter på de riktige håndleddene er de tøffere enn toget.

Hvis Breitling er det merket som frister mest har de flere modeller som kan passe.
@TimJ

Breitling Avenger Blackbird:
48mm bad-ass klokke.
Svart PVD som med fargekombinasjonen ser bra ut, men PVD vil flasse av etter hvert. Det blir veldig stygt da grunnmetallet under kommer til syne og kontrasten mellom stål og PVD gjør de veldig synlig. Kult, men litt no-go pga PVD'en.

Breitling Chronomat GMT
47mm chunky chronograph.
Stiv pris grunnet inhouseverk.
Bygger 1,7cm i høyden og er massivt mye metall. Fet klokk, men alt er polert stål noe som gjør den til ... 1) en ripemagnet 2) show off klokke.

Breitling Chronomat GMT med rem, ikke lenke

Samme som over, men noe billigere da det er 12kg mindre stål siden den kommer med rem.
Fremdeles dyr, men bedre rabatt kan sikkert oppdrives. Pen klokke for de med håndledd.

Breitling Super Avenger Chrono
48mm, både polerte og børstede deler gjør denne mindre showoff og ripemagnet. Litt mørkere nyanser.
Prisen er også overkommelig i forhold til de med inhouseverk.

Takker for tips gutta. Men, den eneste breitlingen jeg kunne tenke meg er super ocean herritage... Resten blir litt for mye "se på meg jeg har en dyr klokke" look...
Vet at min RW er litt i den ligaen, men holder da med en�� pluss at den faktisk ikke er dyr så....
Digger DSSD og GMT master looken til Rolex, men, den første er for dyr pt. Og den andre er aaaaalt for liten (og for dyr)....
Så hva gjør man da.....
Zeno watch har en "Pepsi" GMT.... Men er redd jeg ikke blir fornøyd da det ikke er en Rolex.....
http://http://www.skarnesur.net/produkt/klokker/zeno-watch-basel/sport-diver/airplane-diver/zeno-watch-basel-airplane-diver-45-mm-automatic-gmt-points-dual-time-black6349-3-gmt-a1
Livet er rett og slett urettferdig... Jeg og vil ha små tynne håndledd��������������������
Skikkelig I-landsproblem dette her føler jeg.... Mulig jeg trenger hjelp....��������

Redigert:
Har du prøvd Planet Ocean XL eller chronoen? Gode alternativer til DSSD som gir litt kortere oppsparingstid. Chronoen er beintøff men rett og slett for stor og høy for menigmann IMHO. For deg kan det bety helt perfekt. Prøv en på!

Har du prøvd Planet Ocean XL eller chronoen? Gode alternativer til DSSD som gir litt kortere oppsparingstid. Chronoen er beintøff men rett og slett for stor og høy for menigmann IMHO. For deg kan det bety helt perfekt. Prøv en på!

Har ikke testet Chronoen, bare den vanlige.. Skal sjekke ut den ja:)