Kjøpsråd Rolex Daytona 2004

hman

Støttemedlem
Medlem
28. nov. 2010
Sted
Østfold
Hei

Jeg har kommet frem til en avtale med en selger av en Rolex Daytona 16520 fra 2004 om et beløp på 45 blank.

Klokken er kjøpt ny i Trondheim i 2004 og er kjøpt av nåværende eier fra Briljant i 2010 hvor den da hadde fått en service. Alt av papirer bokser osv følger med og kjøp kan gjennomføres via bank og kjøpskontrakt kan skrives. Eier har imidlertid opplyst at den kan mulig trenge en shine hos urmaker. Men det skal ikke være skader eller annet skjemmende på den og glasset er perfekt. Jeg skal besiktige klokken i morgen og håper på noen kjøpsråd..............

Så lang føles det som et kupp for alle andre modeller jeg har sett fra denne perioden ligger rundt 55-60 lapper

På forhånd takk

Send gjerne PM om dere ønsker

Hei

Jeg har kommet frem til en avtale med en selger av en Rolex Daytona 16520 fra 2004 om et beløp på 45 blank.

Klokken er kjøpt ny i Trondheim i 2004 og er kjøpt av nåværende eier fra Briljant i 2010 hvor den da hadde fått en service. Alt av papirer bokser osv følger med og kjøp kan gjennomføres via bank og kjøpskontrakt kan skrives. Eier har imidlertid opplyst at den kan mulig trenge en shine hos urmaker. Men det skal ikke være skader eller annet skjemmende på den og glasset er perfekt. Jeg skal besiktige klokken i morgen og håper på noen kjøpsråd..............

Så lang føles det som et kupp for alle andre modeller jeg har sett fra denne perioden ligger rundt 55-60 lapper

På forhånd takk

Send gjerne PM om dere ønsker

Prisen er grei. Men ikke noe mer. 2004 modell må man ha service på, da snakker man 6500,- og så er prisen på klokken 51500,- Man får 2008-2009 modeller til rundt 52-55 og 2012-2013 modeller til ca 60. Så prisen er der den skal være for en 9 år gammel daytona. Men ikke noe mer enn dette :)

PS: Jeg fikk forøvrig samme tilbudet :)

EDIT: Leste nå at den har hatt service tidligere, dette hjelper selvsagt på, men denne servicen finnes det ikke dok på og service hos den den er gjennomført er ofte bare en rens, og ikke en tilsvarende full service som er hos Bjerke ect...

Redigert:
Må si meg enig med @rkjersem.

Dersom den fikk rens, og ikke service vil dette bli en ekstra kostnad.

45K er en pris jeg kunne godtatt, men jeg ville nok kanskje gått for en med noen færre år på lanken, som enten hadde hatt service eller ikke trengte på noen år :)

Redigert av en moderator:
Jeg synes 45k er en god pris på en 116520, jeg har ikke sett en så billig 116520 på over et år ihvertfall. Den billigste 116520 på Chrono24 ligger ute til 56 000,- og det er en 2003 mod.

Jeg vil derfor si at det er en billig penge for et fantastisk ur, med et av verdens beste chrono-urverk.

Jeg synes 45k er en god pris på en 116520, jeg har ikke sett en så billig 116520 på over et år ihvertfall. Den billigste 116520 på Chrono24 ligger ute til 56 000,- og det er en 2003 mod.

Jeg vil derfor si at det er en billig penge for et fantastisk ur, med et av verdens beste chrono-urverk.

Det er vel snakk om en 16520 fra 2004, altså rett før 116520 kom :)

Mener selv 45k er en grei pris, men ikke noe mer - ikke noe kupp.
Har du lyst på klokken er det vel bare å slå til :)

Daytona er jo en av de få klokkene som er billigere her hjemme ;)

Her må jeg si meg enig i alt som står. Spot on mister.

Hva mener ekspertene er en god pris og ikke grei? 40k ? :)

Folk er kanskje godt vant fra et skjult (?) marked her på sonen. Tror ikke en Daytona til 45k hadde overlevd lenge på finn.no. Jeg ville sagt det er et godt kjøp.

116520 kom vel i 2000, så hvis det er en 16520 må det være en overligger.

Jeg synes det virker å være en svært god pris. Da jeg lette etter en 116520 tidligere i år, var det sjelden å se noen under 55k.

Hei

Takk for alle gode innspill og råd. Jeg kjøpte meg i går en "strøken og nylig servet "Fat Lady" til en ok pris fra en storsamler her på forumet. Får rett og slett tårer i øynene når jeg ser på den og tror ikke det blir noen Daytona med det første.....

Om man legger på ordene "strøken og nylig servet "Fat Lady" så dukket det noen morsomme bilder opp i hodet....... Men la oss nå holde fokus......