kjapt spørsmål om PayPayl

Medlem
23. nov. 2010
Sted
Trondheim
Ser at man kan betale med to forskjellige valutaer, PayPal sin, og banken sin.
Hva anbefaler dere å bruke?

Har alltid tatt PayPal sin, men da har det vært snakk om rimelige klokker, så jeg har ikke brydd meg så mye om det.;)

Det er snakk om Euro

Kjører alltid med banken sin uten at det er noen spesiell grunn for det.
Innbiller meg at jeg får bedre vekslingskurs eller någe...:roll:

Om man bruker bankens valuta (egen bank) vil vel FX skje hos mottaker? I motsatt fall kjøper du valuta hos din bank som sendes til mottaker. Tipper at du få dårligere kurs hos PayPal enn du gjør i banken, så jeg ville valgt å veksle i banken (les: betale i PayPals valuta).
Om det er noen bankkyndige der ute må dere gjerne bekrefte/avkrefte...

Det ser ikke ut til at det er store variasjoner uansett hvilken løsning som velges. Banken vil også legge på et gebyr (2% +/-) og Paypal beregner ca 3%, så selv på store beløp vil ikke dette bli så mye penger i kroner...

Hvor endrer man dette? Vil gjerne bruke bankens kurs, vil tro denne er bedre enn PP's.

Nå har jeg faktisk fasiten etter en rimelig kronglete dag "på Paypal"... Jeg må bare berømme Paypal for fantastisk kundeservice på telefon. Jeg har riktignok en Business-konto, vet ikke om det gjelder for alle...

Jeg konverte kontoen min noe ganger frem og tilbake mellom USD og NOK som primary currency. Med to klikk på musen ble hele saldoen min redusert med 5% (!!!). Det skjedde ved å konvertere min norske saldo til USD og tilbake:confused:

Uansett, kursen jeg fikk hos Paypal var 5,62. Kursen jeg fikk hos AMEX var 5,45. Så da er vel saken rimelig klar...

Ved siden av saldoen kan du velge valutakonvertering. Der får du også muligheten til å endre primærvaluta...