Hvilke har du erfaring med? Ull/dressbukser, bomullschinos?
Kompromissløs kvalitet handler jo, som @westmouth påpeker, om noe utover det vanlige. Allikevel mener jeg mye av det som har vært nevnt her er verdt å ta med da vi også snakker om kvalitet for pengene. Når du kommer over et visst nivå er det ikke så mye å hente lenger. Man kan kjøpe en skjorte fra Hermès til ti tusen. Men skjorta fra Eton til femtenhundre kan være like bra. I min erfaring handler det ofte om nisjeprodusentene. Det er der du finner den virkelige kvaliteten og håndtverket. Problemet er bare å finne dem.
Klærne deres er også solide saker. Det tok noen dager å gå inn skjorta mi.
Har erfaring fra deres dressbukser (i ulik ullkvalitet), bomullschinos, og pleats
Skjorter:
Charles Thyrwitt (online)- det finnes bedre skjorter, men ikke til den prisen og med det samme utvalg i størrelse og passform. Finner du noe så gi meg beskjed!
Polo Ralph Lauren (overalt) - casualskjorter. Har brukt mine omtrent ihjel og de er fortsatt omtrent som nye
Ytterjakker og skjorter fra Barbour.
Skjorter fra Eton.
Bukser fra Oscar Jacobson.
Dongeri fra Levis og Lee.
Blazere fra Corneliani.
Diverse fra Drakes.
Diverse fra J.Crew.
Diverse fra Brooks Brothers.
Bager fra Filson.
Sko fra Crockett & Jones, Cheaney, Meermin m.v.
Regnutstyr fra Swims.
For å nevne noe
Støtter anbefalingen av CT. Mulig de oppleves som britenes svar på Dressmann med tanke på utvalget i butikkene, men jeg sliter veldig med å bruke 1400kr på en Eton-skjorte når jeg får 4-5 CT-skjorter til samme prisen - med bedre passform (til min kropp). Jeg klarer ikke å se at det er noe dårligere kvalitet enn Eton på langt det meste heller, selv om de bommer litt fra tid til annen med noen stoffkvaliteter på disse sesongvariantene de av og til promoterer. Standard hvit/blå/stripete/rutete skjorter i twill og poplin har aldri skuffet.
Spar miljøet og kjøp noe som varer.
Dropp dette makkverket.
Morsomt at du poengterer nisjemerker. Har alltid vært glad i å lete frem nisjemerker. Hos Dagestad har jeg jobbet mye med det gjennom årene.
Synes det er spennende å finne produkter fra produsenter som kanskje ikke er kjent blant så mange, men som jobber hardt for å levere de aller beste varene. Det gir normalt god valuta for pengene. Også godt å vite at det er håndtverkeres arbeid og gode materialer man betaler for, og ikke en eller annen designer som gjør samme jobben jeg helst tar selv.
Her er noen godbiter og personlige favoritter. Utelot varer vi fører selv.
Slips: EG Cappelli
Knitwear: William Lockie
Denim: Samurai Jeans for kraftig denim
Børster: Edoya, både for sko, klær, tenner og hår
Vesker: Ortus. Svindyrt og grisefint! alt klikker for meg
Diverse bomullsklær: Merz B. Schwanen
Sko: JM Weston
Har kjøpt i Japan og bestilt fra Denimio. Denimio er enkle å ha med å gjøre.Hvor bestiller du Samurai-jeansene fra?
Blåkläder? Fjällreven?
(ironi, men er vel definisjonen på kompromissløs kvalitet)
Takk for godt tips! Jeg klinte til på en koksgrå dress og ekstra bukse, de hadde 20% på hele butikken på Aker Brygge i dag. Prøvde også bomullschinos, satt godt så jeg kjøper der neste gang jeg skal ha slikt
Sikkert noen som mener jeg heller burde gått på Cavour, men jeg klarer ikke helt å forsvare såpass mye høyere pris for dress - jeg er verken advokat eller eiendomsmegler. Oscar Jacobson er vel omtrent på par med dressene fra Menswear sånn kvalitetsmessig?