Klassisk klokke m. særpreg til budsjettpris?

Medlem
30. des. 2012
Hei!
Jeg fikk en klokke til jul, men som jeg ønsker å bytte til noe som har litt større verdi for min egen del, og lurte på om dere hadde noen tips. Selv har jeg null erfaring eller kunnskap om klokker, så det eneste jeg kan er det lille jeg har surfet de siste dagene.

Klokken jeg ønsker å bytte er en Thomas Sabo med skinnreim ( link ) - verdi litt under 2000,-. Klokken er forsåvidt grei nok, men føler at den mangler den siste touchen som gjør den unik eller mer interessant. Litt vanskelig å forklare, men føler vel at den ikke har dybde. Mulig det også har med merket og gjøre.

Denne er ihvertfall kjøpt i en gullsmed, så utvalget av merker er litt begrensende i tillegg til prisen som jeg ikke ønsker å øke betydelig mye.

I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg noe ala denne klokken:
collection_watch1_lg.jpg

Mougin & Piquard , ca 400 dollar.
Liker kombinasjonen mellom stor og liten tallskive, at den er såpass klassisk, men også "pragmatisk".
Problemet er bare at der jeg bytter klokken ikke har dette merket...

Av merker de fører så er det Tissot, Tag Heuer, Certina, Omega etc som gjelder. Men hvilke billige modeller er det disse merkene har som kan være aktuelt?

Har selv ikke funnet så mange enda, men liker godt Certina ds1.
zegarek-meski-certina-ds-1-automatic-c006-407-16-051-00_1.jpg

Liker også veldig ulike modeller av Tag Heuer sin Carrera med skinnreim, men her blir vel prisen også i drøyeste laget.
img_2405rs.jpg

Har dere noen idéer på klokker som kunne vært aktuelt?
Altså en klokke av Tissot, Tag Heuer, Certina, Omega eller Rado til lavest mulig pris.

Takker for alle innspill!

Redigert:
Tissot Visodate? Den er noe dyrere, men iallefall klokke med et klassisk utseende.

takk for det, men hva er egentlig greia med Tissot? er det et slags billigmerke?
synes de forsåvidt har pene klokker, men mangler litt av særpreget jeg er ute etter.

men om det viser seg at det er disse klokkene jeg må gå for utifra mitt budsjett, så er Tissot Tradition også et alternativ, helt straigt og grei, men funker nok best til dressen de få gangene jeg går med det.

t0636101603700m.jpg

Redigert:
Mest klasssik for minst penger - og samtidig pen - må bare bli Hamilton Khaki Field.

Her mekanisk manuell, ca 250$
Hamiltonmechanical-1.jpg

Og mekanisk automatic, ca 400$
HamilonKhaki1-1.jpg

Khaki har en lang historie, de laget alle klokkene til amerikanske soldater under andre verdenskrig, selv om de da hadde originale Hamilton inhouse urverk, mens de i dag har ETA urverk.

Hamilton er i likhet med Tissot og Certina (og mange andre) eid av Swatchgruppen og har de samme urverkene, men av det jeg har sett har Hamilton langt bedre finnish på sine produkter, selv om de ligger i samme prisleie.

Edit; Ser jo at du kun skal bytte i den butikken, da hadde jeg gått for DS1 uten tvil.

Redigert:
Hamilton Khaki Field likte jeg utrolig godt, takk for det!
Skal prøve å forhøre meg litt med butikken om det er mulig å også bestille opp andre merker enn hva de importerer. Bør jo være mulig.

Innenfor ditt "budsjett", og med tanke på hva som er tilgjengelig i butikken hadde jeg gått for Certina DS-1.
Flott klokke IMHO!

Helt enig med Bønna! Om du skal holde deg til klokkene som forhandleren din fører så er DS-1 et utrolig godt valg:)