Klassisk klokke med lærreim, prisklasse 4000-5000 ,-

Medlem
4. des. 2011
Sted
Rogaland
Hei, mitt første tråd her inne, ser allerede nå at dette forumet kan bli farlig for meg. Starter nok i en prisklasse under de fleste her, men håper på å få litt hjelp her.

Har et par klokker fra før, men kunne nå tenkt meg en klokke med lærreim. Jeg har kikket på denne,
Certina DS Podium GMT
Certina-DS-Podium-GMT-Chron.jpg

Har også litt lyst på denne, som er stort sett samme klokka
Certina_DS-Podium-GMT-Chronograph.png

Tror dere den siste klokka der vil kunne bli fin med en brun lærreim ?

Noen andre forslag i denne klassen fra dere? Skal til Hawaii om 1mnd, så kan vel være mulig å få kjøpt noe til en rimeligere penge enn her i Norge.

Om du handler klokke under 6k trenger du ikke tenke på moms inn i Norge, så da har du mulighet til å spare litt. Samtidig som du ikke betaler moms der. Vinn vinn med andre ord.

Av de to klokkene du viste til likte jeg den første best. Er litt skeptisk til sorte kasser.

Tror ikke den siste der hadde blitt så pen på brunt lær. I hvert fall ikke krokodille.

Sjekk ut Hamilton. Det finner du nok kanskje en AD på under ditt besøk på Hawaii :)

Om du handler klokke under 6k trenger du ikke tenke på moms inn i Norge, så da har du mulighet til å spare litt. Samtidig som du ikke betaler moms der. Vinn vinn med andre ord.

...

En sannhet med modifikasjoner: Handler du med deg varer for totalt under 6k, så slipper du å momse inn. Kjøper du en klokke til 5900, og andre varer for over 100 kroner, må man momse inn det overskytende (mener jeg at det er) :)

Hei og velkommen!

Hvis du velger den andre tror jeg en sort lær med gule (orange? jeg ser det ikke) sømmer hadde vært stilig.

Edit: Så kjøper jeg den orignalremmen :)

Den første er knallpen, men dessverre (IMHO) kvarts, så da ville jeg heller kikket på Hamilton :)

+1 Ikke kjøp Quartz, den blir byttet kjapt.. Vet Certina har en DS med automatisk urverk med brun croko som er veldig fin. Absolutt ingen dårlig start det!

Jeg kjenner noen som har en finfin pilotaktig klokke med lær i denne prisklassen ute for salg på forumet ;).

Damasko DA36 er fint å søke på :p.

Hei!
Jeg har vel vært medlem her et lite år, og min første tråd så ganske lik ut. Først og fremst vil jeg anbefale deg å sette deg godt inn i forskjellen på mekanisk og batteridrevet klokke. Det er surt å kjøpe en "pen" klokke nå, får å finne ut etter en tid her inne at du har brukt alt for mye på en klokke du ikke liker lenger.
For de fleste klokkeentusiaster er det mekaniske ur som gjelder. De har altså et urverk, en liten maskin som tikker og går og som gir forbløffende god tidsanvisning til å være en mekanisk haugammel oppfinnelse, kontra dagens datateknologi. Kjøp endelig hva du vil, men vær klar over hva du kjøper!

I din prisklasse har Hamilton veldig mye bra, men er ikke tilgjengelig her hjemme. Jeg ville anbefalt denne Certinaen, også anbefalt av andre:
c006_407_16_051_00-1.jpg

Samme klokke med chronograf:
GetFile.aspx

Masse gode forslag her, takk for alle svar. Noen av dere linker til litt "enklere" klokker, som ligner litt på de jeg har fra før, kunne tenkt meg en med kronograf, og litt mer på urskiva (hva kalles de tre rundingene med visere inni på skiva?) Kan også muligens strekke meg noen tusen oppover, om klokka er veldig fin.
Jeg heller nok mer og mer på den første av de to Certina-klokkene, frykter bare at den er litt vel ordinær og at alle andre også har den klokka om jeg begynner å se litt etter.

Den er veldig tøff den chronoen:) Men der ryker jo evt budsjettet for trådstarter x 3..;) Er jo dessverre ikke så mange Chronoer med mekanisk urverk å oppdrive til rundt 5k.. Er jo stort sett vanlig three hands man får til den prisen! Den Certina GMT' en er det veldig flott design på og det er på en måte litt synd den ikke kommer med mekanisk urverk. På en annen side hadde prisen da fort blitt rundt 15-20k, og da hadde ikke mange kjøpt seg en Certina her inne..?

Finner du evt ut at du vil ha Quartz fremfor mekanisk synes jeg DS Podium GMT' en er både fin og kul på samme tid:) Vil du evt ha en mekanisk Chrono rundt den prisen kommer ikke jeg på noen alternativer i farten (gjelder nye ur), men mulig noen andre har forsslag her?

Kan også sjekke ut Tissot Couturier 7750 (model no. T034.614.11.051.00)

Tror du skal kunne få den til
Nesten budsjett