Klokkeåret 2019 – spådommer og ønsker

Jeg tror at innen 2 år så vil supernøyaktige kvartsverk være mer akseptert også blandt alle som elsker mekaniske verk. Det tror jeg blir den største forandringen :)

• Liker
Reaksjoner: Larsnie
Blir spennende å se hva som skjer med Baselworld/SIHH, og om særlig Baselworld er i stand til å hente seg inn etter at Swatchgroup trakk seg ut. Tror helt ærlig at Omega (og andre merker i Swatch group for den saks skyld) fortsetter å skyte seg i foten ved å tenke kortsiktig profitt kontra å bygge opp eksisterende merkevarer. Hva mener jeg med dette? Bare å se på alt av Speedmaster, planet ocean og Sea Mastere 300 som spys ut. Det gir trolig enkelte flere førstegangskjøpere, men ditto færre trofaste kunder (subjektivt vurdert selvsagt ;) )

Tror (håper intenst) at fæden bronseklokker dør ut, da det er muligens tidenes dårligste materiale og lage en klokke av, muligens hakket forran bly. Vil kanskje ta et par år til før dette dør ut, men krysser fingrene for ila 2019. Vil trolig være særdeles langt mellom hver vintage bronseklokke i år 2078, som ikke er fullstendig ødelagt av korrodering eller spist opp av diverse forsøk på selv-patinering. Så en safe queen kan være tidenes inversteringsobjekt! Løp og kjøp :)

Her på berget er jeg noe ambivalent til den økende interessen for klokker, drevet frem bla av svært folkelige forum på andre platformer. Flott at fler intereserer seg for horologi, men føles dessverre ikke som det har blitt mer genuin klokkeglede rundt om, snarer tvert imot. Virker som desto mer fokus på ren investering og prestige, og alt annet som jeg karakterisere som mer "negative" faktorer i denne hobbyen. Men, blir litt som å irritere seg over at bensinprisene er skyhøye. Hjelper lite å klage, og må bare innfinne seg med realitetene. Spår dog at jeg (og flere andre gnagere her) trolig vil forebeholde meg retten til å klage å syte om ting som ikke vil endres også i 2019.
Er oppriktig glad for at TS fortsetter, og vil nok glede meg like mye også i 2019 (hvor skal jeg ellers klage)
My two cents

Redigert:
Spårdom: Enda en LE Speedy. Slankere Milgauss.

Ønske: Rolex og PP slutter med reduced production. Lange med highend sportsmodell:) Dream sweet...

Spårdom: Enda en LE Speedy. Slankere Milgauss.

Ønske: Rolex og PP slutter med reduced production. Lange med highend sportsmodell:) Dream sweet...
LE Speedy: I juli 2019? Nøyaktig 50 år etter Apollo 11 - og første mann gikk på månen?

Næh. Skjer trolig ikke...

• Liker
Reaksjoner: time
At Omega lanserer en 50 års jubileums modell av Speedmaster er vel ganske så sikkert.

Det som kan være en smule spennende er hvem av Seiko, Zenith eller Breitling/Hamilton etc. som er først ute med jubileumsmodell i forbindelse med at det er 50 år siden første automatiske kronograf kom i 1969.

Noe jeg ønsker og håper på hvert år er at Rolex lager en skikkelig remake av ref. 6451 Milgauss i 39mm med rød triangel, honeycomb-skive, alpha-hands. Men uten riveted-lenke (selvfølgelig)

6541SL_01.jpeg

Har Rolex endelig åpnet brevene mine? :eek:

Q6NnDB6.jpg