Kanskje en Helson Shark Diver kan være interessant?
Rett i underkant av 4500,- levert på postkontoret inkl moms.
Helson Watch
Helson Shark Diver er utrolig kul. Men det må nok bli en annen gang, da jeg har mer lyst på en i kobber
007/009 er vel en av de minst pene klokkene jeg kan tenke meg. Hadde gått for Certina Acton Diver any time. Hadde Sumo hatt 24mm lenke, ville det vært en vinner. Glycine Combat er fin, men det flate partiet på kassen mot reimen blir man veldig fort lei av, det ser veldig kjipt ut når man først legger merke til det.
Har nok bestemt meg for Certina DS Action Diver-en.
Hydroconquesten har et elabore- grad ETA 2824-2 verk i seg, om det teller for noe. Miyota har jeg bare en erfaring med, men til gjengjeld var det en klokke som gikk i overkant av +30sek per døgn.
Longines har utrolig mye tøft i denne prisklassen, nok til at jeg ikke engang hadde vurdert noe annet.
Jeg var å så på en Longines Hydrocunquest i dag. Ble ikke overbevist. Klokken kostet 9 tusen, og likte den ikke noe særlig i forhold til Certinaen.
Som sagt var jeg hos Urmaker Ø. Thomassen i dag. Var en veldig hyggelig kar bak disken, og kan anbefale folk denne urmakeren. Jeg har ikke noe kjøpserfaring derfra, men regner med at jeg legger inn en bestilling denne uken.
Urmaker Ø. Thomassen hadde bare den klokken inne i blå og titan. Jeg var veldig i tvil, ingen av de nevnte klokkene var representative for hvordan den sorte ser ut. Den blå likte jeg ikke, og den i titan var alt for lett. Synes den føltes litt billig ut, pluss at titan er lettere å ripe opp. Fikk sett noen pene Omegaer da. Pappa ble helt frelst av Longines "Charles Lindbergh edition", er ganske sikker på at det blir mekanisk på han også
Det smitter
Tenkte å gi Urmaker Jacobsen i Lillestrøm en sjanse. De hadde den sorte Certina Diveren inne, og jeg falt umiddelbart for den. Likte den veldig godt. Passe vekt, størrelse og finish.
Tror jeg handler hos Ø. Thomassen på Strømmen, da jeg synes de var mer serviceminded, hadde kortere ventetid (fikk hjelp umiddelbart) og kunne fortelle mer om klokken.
Ender nok opp på Certina gitt