Klokke fra 1988, noen forslag?

Medlem
8. mars 2010
Sted
Over fjorden
Heisann,

Jeg har lyst på et ur som er produsert året jeg ble født, 1988. Har letet en del, men er ikke så lett å finne modeller fra ett bestemt år.

Noen har kanskje tidligere sett i Rolexforumet at jeg har sett på 16760 GMT-Master og 168000 Submariner. Disse er forsatt aktuelle. Lurer egentlig på om det er noen som har tips til andre modeller jeg kan undersøke. Kanskje noen fra 1988 som har gjort dette før meg? :p

Jeg ser etter et ur til ikke (mye) over 30 000,-. Det kommer til å være primæruret i samlingen min i lang tid framover, så jeg ønsker noe som kan være med på det meste. Det trenger IKKE være Rolex. Er interresert i det meste, men vil gjerne ha fra en anerkjent produsent og et "tidløst" design.

Noen som har noen tips??

-Kristian

Jeg liker tanken, har selv tittet etter en sub fra 89, var nettopp en til salgs, men selger ville ikke ta innbytte i nyrene mine :(

Trenger forresten ingen tips om Day-Daten med R-serial som ligger på finn nå.. Jeg har sett den, prøver å glemme!! ;)

Du må ikke glemme Rolex 5513 når du ser etter ur fra 1988.

Jeg ville ha forsøkt å prute denne litt ned:

Rolex-Submariner-Ref-5513-1974-Uhr.jpg

Til og med papirer på at klokken er kjøpt i 88, ser det ut til.

(Kjenner ikke til Primetime24, men så vidt jeg skjønner er det en fysisk butikk i München, så man kan jo eventuelt bare kjøpe en Norwegianbillett tur/retur til 1300 kroner og hente den selv)

Når det gjelder ur fra andre produsenter, så er vel 1988 fortsatt litt midt i den mørke quartztiden, men det burde være mulig å finne en pen Omega Speedmaster fra 1988 også.

Godt forslag! Akuratt den der blir riktignok for dyr uansett hvordan jeg klarer å prute den.. :( Har intrykk av at 5513 stort sett går over mitt budsjett..

Liker tanken din, rousp!
Har selv lekt med tanken på å kjøpe ur fra årstallet jeg er født. :cool:

Liker tanken din, rousp!
Har selv lekt med tanken på å kjøpe ur fra årstallet jeg er født. :cool:

Det er bare å begynne å lete, er ikke lett å få oversikt over modeller og variasjoner produsert ett eksakt årstall. Det kan jeg skrive under på! ;) Hvertfall ikke når jeg, som Santos sier, er født under quartz-krisen.

Er det derfor du alltid er så pinlig nøyaktig? ;)

Heheh, trodde vi ble ferdig med denne på facebook jeg? :D

Vil ha en klokke som i starten skal være den eneste jeg har og etter hvert er en del av en samling. Uansett sikter jeg på å beholde den resten av livet. Må finne den rette da :p Og det tar tid ;)

Heheh, trodde vi ble ferdig med denne på facebook jeg? :D

Vil ha en klokke som i starten skal være den eneste jeg har og etter hvert er en del av en samling. Uansett sikter jeg på å beholde den resten av livet. Må finne den rette da :p Og det tar tid ;)

Tenkte mer på det at du var født i quartz-tiden ;)

Har lekt med tanken selv! Hjelper ikke veldig at en venn har en 88 mod. sub som han har hintet om å selge!

Det er "heldigvis" en 16610, da jeg er mest gira på en 5513.