Klokke fratatt i Tollen

"–Denne er verdt 39 000 Euro, og denne klokken er verdt 40 000 norske kroner, forklarer Nordemoen og viser fram to klokker av det svært eksklusive merket Patek Philippe."

Patek til 40 000 Nok?

Brukt dameklokke med quartz drivverk sannsynligvis. De ligger der i pris.

Jeg fatter ikke hvordan folk som har råd til klokker til en halv million ikke har hørt om valutaregisteret. Slike kjøp kommer for en dag uansett. Helt bortenfor idioti å gå på grønt med sånt.

Brukt dameklokke med quartz drivverk sannsynligvis. De ligger der i pris.

Jeg fatter ikke hvordan folk som har råd til klokker til en halv million ikke har hørt om valutaregisteret. Slike kjøp kommer for en dag uansett. Helt bortenfor idioti å gå på grønt med sånt.

Litt offtopic, men synes forøvrig at Valutaregisteret er helt krise at tillates. Javel, alle enkeltkjøp over en hvis grense kunne vært greit (men burde vært mye høyere enn det er i dag), men det kommer jo frem at de samler opp alle beløp til sammen hver måned også, om det overstiger 25000.

Det vil si at de kan snoke så mye de vil i folks privatliv på ferie, uten noe form for misstanke. Dette er helt bak mål spør du meg. Hvertfall siden dette kan søkes både på Navn og personnummer.

Dette må være tungt, men sikker en kalkulert risiko...

http://www.tv2.no/2014/07/29/nyheter/5852012

Om noen forsøker seg og blir tatt på denne måten, har man fortsatt mulighet til å betale straffetoll og eventuelle andre gebyrer og så få tilbake de beslaglagte varene?

Eventuelt kjøpe dem tilbake på åpen Toll auksjon...

Tollbehandling er ikke mitt rettslige område, så jeg tar mine forbehold, men slik jeg forstår tolloven, gjelder følgende: Vanligvis vil det beslaglagte kunne utleveres mot at tollskyldner betaler toll og avgifter. I den aktuelle saken er imidlertid verdien av det beslaglagte så høy at det ikke kan utstedes forenklet forelegg på forholdet. Det betyr at tollmyndighetene må politianmelde forholdet. Det blir da opp til påtalemyndigheten å avgjøre om det skal tas ut tiltale og påstand om inndragning etter straffeloven § 35. Jeg kjenner ikke til påtalemyndighetens praksis vedrørende klokkebeslag. Dersom det hele ender med at tollskyldneren får en bot og ikke inndragning, vil jeg nesten tro at vedkommende kan få tilbake varen ved å betale bot, straffetoll og evt. andre gebyrer.

Litt offtopic, men synes forøvrig at Valutaregisteret er helt krise at tillates. Javel, alle enkeltkjøp over en hvis grense kunne vært greit (men burde vært mye høyere enn det er i dag), men det kommer jo frem at de samler opp alle beløp til sammen hver måned også, om det overstiger 25000.
Såvidt jeg forstår blir alle korttransaksjoner rapportert, dog som samlebeløp hvis under 25 000.
http://m.dinside.no/929245/slik-fungerer-valutaregisteret

Har visst også blitt brukt til å knipe navere som er på ferie i utlandet mens de mottar dagpenger...

Dette må være tungt, men sikker en kalkulert risiko...

http://www.tv2.no/2014/07/29/nyheter/5852012

Om noen forsøker seg og blir tatt på denne måten, har man fortsatt mulighet til å betale straffetoll og eventuelle andre gebyrer og så få tilbake de beslaglagte varene?

Eventuelt kjøpe dem tilbake på åpen Toll auksjon...

Hahahahahahahaahaaa. Skulle tro at man har råd til momsen om man har råd til den klokken.

Hvis du er for overvåkning så er det ikke vits og diskutere videre, da er vi uenige. Så da får vi bare la det være med det :)

Overvåkning er jeg på ingen måte for nei, men da formålet (det du nevnte i ditt innlegg) er både godt, riktig og rettferdig kan mye ses mellom fingrene. :mrgreen:

Så setter vi den endelige streken der! :)

Overvåkning er jeg på ingen måte for nei, men da formålet (det du nevnte i ditt innlegg) er både godt, riktig og rettferdig kan mye ses mellom fingrene. :mrgreen:

Formålet kan jo være hva det vil. Det er hva det KAN brukes til jeg er betenkelig med. Samme med datalagringsdirektivet. Intensjonen skjønner jeg jo, men det er det det kan missbrukes til jeg er bekymret for.

Formålet kan jo være hva det vil. Det er hva det KAN brukes til jeg er betenkelig med. Samme med datalagringsdirektivet. Intensjonen skjønner jeg jo, men det er det det kan missbrukes til jeg er bekymret for.

Det samme gjelder jo med alle registre. Informasjon kan misbrukes. Men NAVs tilgang er gitt i valutaregisterloven og er ikke misbruk. Om noen hadde gitt for eksempel presse eller andre uvedkommende tilgang til opplysninger fra registeret kunne vi begynt å snakke om misbruk, men det har meg bekjent ikke skjedd. Dette misbruket forekommer dog hos bank og kortselskaper fra tid til annen.

De fleste land har en eller annen form for sentral rapportering av transaksjoner. Dette gjør at tiltak gjennom internasjonale organisasjoner har effekt.

Redigert:
Utrolig hvordan folk utaler seg om ting de tydligvis ikke har peiling på. Jeg har selv jobbet i tollvesenet og på Gardermoen, og å si at det er masse ting som forsvinner fra disse lagrene er pisspreik. Riksrevisjonen er innom svært ofte og kontrollerer at alle varer er tilstedet og hvis det mangler så mye som en penn, så bryter helvette laus. Når det gjelder Shittu så hadde han med seg flere hundre tusen i cash og en Breitling.

Utrolig hvordan folk utaler seg om ting de tydligvis ikke har peiling på. Jeg har selv jobbet i tollvesenet og på Gardermoen, og å si at det er masse ting som forsvinner fra disse lagrene er pisspreik. Riksrevisjonen er innom svært ofte og kontrollerer at alle varer er tilstedet og hvis det mangler så mye som en penn, så bryter helvette laus. Når det gjelder Shittu så hadde han med seg flere hundre tusen i cash og en Breitling.

Støtter denne 100%, jeg jobber ikke i tollvesenet men vet at dette er BS.
Tom

Jeg har også hørt at klokker forsvinner fra tollageret i hope tall. Det sies fra sikre kilder at disse i en eller annen form blir omsatt i en slags "forsamling" der en biomasse er samlet og den som gjaller ut rett tall blir rettmessig eier av objektet !
Noen som aner noe om dette ?

Redigert:
Jeg har også hørt at klokken forsvinner fra tollageret i hope tall. Det sies fra sikre kilder at disse i en eller annen form blir omsatt i en slags "forsamling" der en biomasse er samlet og den som gjaller ut rett tall blir rettmessig eier av objektet !
Noen som aner noe om dette ?

Søstera til en kompis av fetteren min fortalte det samme. Så da stemmer det nok.

Det finnes et eget utførsel skjema du kan laste ned på Toll.no, dette må underskrives og stemples på flyplassen før du drar.@rkjersem
Regner med at du sikter til denne
Fort gjort og som tidligere nevnt kan den benyttes flere ganger:)

Redigert av en moderator: