Klokke funnet på loft

Medlem
31. aug. 2013
Sted
Rogaland
Hei.
Har en kompis som fant denne på loftet.

WRLuCnV.jpg

VtBt6eS.jpg

Noen som har peiling på hvilken model dette er og en prisantydning?

Han ville også ha tips om hva han burde gjøre med klokka (han ville ikke selge den)
Han ville levere den inn og få byttet glasset/bezelen og polere kassen. Han snakket også om en ny lenke til den.

Lenken som er på klokka nå er vel ikke orginal?

Har ikke peiling på pris eller modell. Men bytt/poler glass, gi verket en service og sleng klokken over på en nato/zulu - behold resten as is. La bezel og kasse være original! :cool:

• Liker
Reaksjoner: r_inge og Callahan
Model nr. står vel på baklokket. Ser jo unektelig ut som en 6105-8110/19, disse omsettes vel jevnlig for usd 600 - 1500 i det store utland

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og r_inge
Tenker 6105-811X med (0 eller 9 skal bare indikere marked den er solgt i)
eller 6105-800X
Diameter på 811X skal være rundt Ø45mm (uten krone) mens den eldre 800X er ned mot Ø41mm

• Liker
Reaksjoner: r_inge
Takk for bra svar :)
Jeg prøvde å overtale han om å beholde bezel og kasse slik den er nå, men han var uenig. Var litt derfor jeg spurte her.
Bra vi er enige, så har jeg litt å slå i bordet med når jeg treffer han neste gang. Gleder meg til å se klokken selv, har kun sett bilder.
@adamskater : det er nok en 811X mtp Ø

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Takk for bra svar :)
Jeg prøvde å overtale han om å beholde bezel og kasse slik den er nå, men han var uenig. Var litt derfor jeg spurte her.
Bra vi er enige, så har jeg litt å slå i bordet med når jeg treffer han neste gang. Gleder meg til å se klokken selv, har kun sett bilder.
@adamskater : det er nok en 811X mtp Ø
Om han ikke vil ha den som den er, og vil selge, så kan du gjerne sende meg en PM :)

...så har jeg litt å slå i bordet med når jeg treffer han neste gang. Gleder meg til å se klokken selv, har kun sett bilder.
Kan du ikke gjengi den diskusjonen her etterpå @r_inge , det gleder jeg meg til
"Nei nei, du må ikke gjøre det. ALLE på internet er enige med meg!
De mener at riper, skrapmerker og daff lysmasse er det mest sexy som finnes."
Men apropos spørsmål om lenke, internet virker enige om at disse orginalt kun kom på "waffle rubber" a la dette,
men skal han absolutt ha lenke vil kanskje noe slikt funke
RUBBERWAFFLE-2.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Glasset kunne kanskje fått deg en omgang med myk neglefil og tannpasta? Eller er det også mot originaliteten?

Da ser han i hvertfall skiven! Og han vil nok ikke gjøre det så pent at det blir "som nytt".

Oi oi dette er jo virkelig ett lofts funn. Dette er vell den Seikoen de fleste Seiko interesserte søker om dagen. Den har også fanget interessen til de ikke Seiko interesserte pga masse historie,robusthet,størrelse. Bytt eller poler glasset, så er den fin den der :)

-------Update 18-02-17-------

Klokken ble levert til urmaker for overhaling av urverket og bytte av glass.
Han fikk tak i en lenke på bukta, men denne passet visstnok ikke så bra, så han gikk for en gummireim.
Bezelen og kassen er det ikke gjordt noe med, og klokken er en real skjønnhet.
(Sorry for dårlige bilder, men har kun en ipod tilgjengelig her ute offshore)

Jeg sjekket opp serienummer, og det viste seg at den var fra hans fødselsår.
Noen er heldigere enn andre når de roter på loftet, heheh

dxRd4lb.jpg

OekzHKR.jpg

oqMURit.jpg