Klokke på eBay. Kjøpslysten!

Den er ikke avslutta, så prisen vet man jo ikke. Ser jo godt brukt ut. Ikke noe jeg ville hoppa på sånn umiddelbart - om jeg hadde vært på jakt etter en slik.
Slike får man jo til brukbare priser også her til lands. Usikker på om det er så mye å spare. Men utvalget i USA(ebay) er jo klart større

Den er ikke avslutta, så prisen vet man jo ikke. Ser jo godt brukt ut. Ikke noe jeg ville hoppa på sånn umiddelbart - om jeg hadde vært på jakt etter en slik.
Slike får man jo til brukbare priser også her til lands. Usikker på om det er så mye å spare. Men utvalget i USA(ebay) er jo klart større

si 4k dollar = 21609NOK

Finner ikke noe til den prisen i Norge, desverre... Men ja den har en del bruksriper

Har du vært i kontakt med selgeren? Det står at han bare sender til USA. Men det er jo bare å spørre. Klokker som bare selges til USA ender som regel litt lavere enn klokker som sendes til hele verden (derfor er det faktisk en fordel dersom det står i annonsen at de bare sender til USA, samtidig som det viser seg at de er villige til å sende til Norge).

Det er sjelden disse går under 4.000 usd på Ebay, men dette så ut som et litt slitent eksemplar med sliten lenke, så man skal aldri si aldri. Husk at du enten må betale 25% mva + fortolling eller så må du bryte loven for å få den inn i landet til den prisen du nevner. Med frakt og MVA så nærmer prisen seg 28-29.000, og det har jeg sett TT submarinere til salgs for i Norge også (om de faktisk har blitt solgt for den prisen er en annen sak).

Sender den til en god venn i USA, som tar den med til meg på arm(ikkje braaa). Da kan det vel kanskje lønne seg? Hva tror du?

Hmmmm. Ble litt skeptisk til denne, jeg.
Første inntrykket er at den er temmelig sliten, over det hele faktisk. Mye stretch i lenken.
Så henger jeg meg litt opp i fontene på nedre del av skiven. De er litt mistenkelig store...
Eller er det bare bildene?
Papirer og boks er ikke noe problemer å få tak i...

Tenkte bare at det er greit med en litt grundig undersøkelse. Kan være at skiven er såkalt "replacement", mens resten av uret er ok.

Edit: det er nok min paranoia som ser litt for store bokstaver. Men at den er ganske sliten, står jeg fortsatt ved.

Den der hadde jeg ikke gitt $4k for! Altfor slitt!

Og; dersom du har tenkt å bryte loven, ikke informer om det her ;)

Fikk litt noia av den der jeg.
Er ingen ekspert, og i alle fall ikke på TT fra 80-tallet, men syntes det var noen småting jeg ikke får helt til å stemme.

Lenkereferanse 78390 ? Etter hva jeg leser meg frem til er det referansen til en stållenke til Daytona.
TT Sub skal vel ha 93250?

Referanse 16813? Så vidt jeg vet refereres det vel til 16803? Mulig det er synsbedrag, men synes E'ene i "Design" ser ut til å ha like lange streker, som jo er klassisk fake.

Fra undersiden har ikke kronebeskyttelsen en ren "kantet U", slik de skal ha.

Synes det er noe rart med fonter og markører på skiven også, men mulig det er synsbedrag og min manglende kunnskap på gamle klokker.

Jeg vil være forsiktig med å rope fake, men jeg ville holdt meg langt unna, jeg tror dette i beste fall er en franken.

I likhet med Ursa fikk jeg dårlige vibber av skiven. Og selger har en historie med salg av båter og ikke klokker. Godt du holdt deg unna.

Jeg er også litt skeptisk.

Jeg har ingen kunskap om TT-modellen, men på stålmodellen skal bokstaven "m" i "300m" og "chronometer" allignes perfekt ovenfor hverandre. Det ser ikke slik ut her. Kan som andre sier være bildene, men det er jo veldig gode nærbilder av denne teksten.