Klokke-smykkeauksjon

Skeptisk til å kjøpe så dyre klokker uten papirer da... Men, kan være spennende å se hvilke priser de evt. går for :)

"De fleste klokkene kommer fra Tollvesenet. Vi har derfor ingen opplysninger om disse, men de fleste er antageligvis nye. De ser også nye ut, men vi kan selvfølgelig ikke gi noen garanti på at de er ubrukt. På de som er omtalt "med boks" - "uten papirer" betyr det at kvittering ikke foreligger, men "klokkepapirene" ligger ofte i boksen.
Uten boks og papirer betyr "løs klokke" uten noe ekstra.

På varene med nr. 10 til 50 kommer det moms i tillegg til salæret.
Totalprisen blir følgelig 50 % høyere enn det man byr. Men har man eksempelvis butikk
og skal selge varen videre kan denne mva. trekkes i fra i regnskapet.

Alle klokker og smykker er ekte".

Alltid greit å lese det som står "med liten skrift", ja ;)

"De fleste klokkene kommer fra Tollvesenet. "

Hva betyr dette? har de beslaglagt urene til folk som har handlet eller hva? :S

Det kan godt være beslaglagte ur som folk har forsøkt å smugle med seg over grensen uten å betale mva.

Men, risikoen er jo også til stede for at disse klokkene er falske. Lurer på hvilken policy de har for å sjekke ekthet og slikt...

http://www.auksjonshuset.no/vareauksjon4.htm

Her var det jo faktisk en del fine klokker, tenkte kanskje noen var interesserte.
Litt kort varsel, men fant det ikke ut før nå :p

Knall info!

Rart at ingen har informert om disse auksjonene før. Men det er vel endel her inne som har egen interesse av at ikke for mange klokke interesserte kjenner til disse auksjonene ;) Endel av klokkene ender nok på finn, samt på salgs sidene her!

Men nå er det bare for hele tidssonen å stille mann sterke opp på fremtidige auksjoner :)

AW:)

Hadde vært interessant å vite hva en del av disse gikk for. Tviler på at det er mulig å gjøre de helt store kuppene :)

Hadde vært interessant å vite hva en del av disse gikk for. Tviler på at det er mulig å gjøre de helt store kuppene :)

Hehe.... Nei,tror heller ikke det! I alle fall ikke på stålmodellene fra Rolex :( Det har jeg sørget for....
Om jeg ikke får et par av de så gjør jeg det i alle fall jæ#%&g dyrt for noen andre ;)

Fra "spøk" til alvor.. På auksjonen i fjor ble det bl.a. solgt en gmt master II med ceramic bessel. Den ble lagt ut på finn påfølgende dag for 30.000,-. Mao. gikk den nok for under 30 på auksjonen. For en flunk ny GMT II C er det jo bra, men samtidig bør man som nevnt tidligere i tråden være varsom med å tro at man skal gjøre en "kule" på slike auksjoner. Uten papirer ville jeg i alle fall vært meget skeptisk til å by i vildens sky om jeg ikke skulle ha klokken selv og papirer sånn sett var av mindre betydning. Dog går man jo dessverre glipp av den beryktede garantien når garantikort ikke følger med.

Jaja... jeg skal i alle fall forsøke å oppdrive info om hva stålrolexene går/gikk for da jeg har flere bud inne :)

F**n som jeg har lyst på rolex daytona med hvit skive ;)

Jeg har visst om denne siden de først la ut informasjon om klokkene et par måneder tilbake, men jeg får litt avsmak av slike auksjoner.

Typisk tror auksjonshusa at de har noe som er mer verdt enn det egentlig er. Visstnok er det fine klokker, men det blir for teit å nevne listepris når det ikke er papirer på klokka.

edit: og ja, husk at det er noe sånn som 50% dyrere enn vinnerbudet tilsier.

Man kan sikkert være heldig, men min erfaring er at "proffe" kjøpere dukker opp på mange av disse auksjonene.

Trodde jeg skulle gjøre et kupp på en A. Lange & Söhne for noen år siden, men budene gikk raskt opp mot "fair" pris.

Ingen kupp i dag, normale priser. JLCen synes jeg var litt dyr til og med, og det var den jeg var mest interessert i. De fleste halv- og helproffe aktørene var til stede, samt mange amatører på jakt etter en fin klokke. Det gir høye priser, man får både dem som kan oppnå gode priser på Finn og de som ikke kjenner de reelle prisnivåene og ikke bryr seg ...

Jeg ble ikke til slutten, så jeg tar forbehold om at store ting skjedde etter jeg dro :)

Var der jeg også. Rolex 116610 gikk vel for 37.500 ink avgifter. Daytona i stål gikk for 47500 ink avgifter. Så var det vel en TT Breitling Cronomat som gikk for 37.500. Seadweller gikk for 30.000, og en Breitling Bentley for noe over 40.000.

Enig med Anders - det var ingen kupp der, og dette er klokker uten papirer/unntaksvis med boks...

Jeg fikk en jobbtelefon som måtte tas og gikk ut - gadd ikke gå inn igjen :D

Ikke så aller verst priser på Rolexene, altså? For den vanlige mann i gata er ikke boks og papirer så veldig viktig, så lenge klokka er ekte.

Har sett at det ligger en 116610 på finn med papirer for 34.000, og du må jo klare å få en grei Daytona for 50.000. Da har du klokker med papirer og kjent historikk. Er ikke i tvil om hva jeg ville foretrukket... :D

Så hvor dette bar og gikk før JLC kom opp.

Har sett at det ligger en 116610 på finn med papirer for 34.000, og du må jo klare å få en grei Daytona for 50.000. Da har du klokker med papirer og kjent historikk. Er ikke i tvil om hva jeg ville foretrukket... :D

Så hvor dette bar og gikk før JLC kom opp.

Den sub´en til 34 er grundig diskutert her på forumet. Det var flere av forumets medlemmer som fikk tilslag på den, men ingen har hørt noe fra selger, som lovet, i kveld. Vi kan vel trekke våre konklusjoner ut fra det?

Så det er flere en meg som har sendt Petter en mail i kveld :D Jeg har ikke fått svar på min forespørsel enda.

Så det er flere en meg som har sendt Petter en mail i kveld :D Jeg har ikke fått svar på min forespørsel enda.

Det er vel tett opp under 10 av oss, som jeg vet om, som har meldt sin interesse. Flere har fått beskjed om at han skal ta kontakt med dem. Han har også oppgitt at det ikke har vært noe særlig med interesse. Ingen har hørt fra ham etterpå. Jeg har ikke fått noen respons på min e-post.