Klokke-smykkeauksjon

til og med sendt en mail til Petter i morges - fikk ikke sms i går som avtalt. Selger legger sikkert opp til budrunder

til og med sendt en mail til Petter i morges - fikk ikke sms i går som avtalt. Selger legger sikkert opp til budrunder

Vedkommende legger garantert opp til en budrunde med mindre det var en avledningamanøver i forhold til gårsdagens auksjon :p

Jeg kan også slenge meg på som en av de som sendte mail med vedkommende og som han skulle sende sms til/ringe. Vi får se hva som skjer..

Når de gjelder gårsdagens auksjon har jeg fått en komplett tilslagsliste av auksjonshuset. Har dessverre kun iPhone tilgjengelig og ikke lagt den ut pr nå.. Iflg den var det ingen store kupp å gjøre. Daytonaen gikk iflg den for 46.5000,-. Vet ikke om det er auksjonshuset eller den som opplyste i et innlegg her at den gikk for 47.500,- som har tatt feil. Jeg håper det er auksjonshusets liste som har feil, all den tid jeg hadde gitt forhåndsbud på 47.000,-.

Sea-dweller for 30.000,-. Sub ceramic for 37.500,-.

Aiaiai...

Her må jeg bare gi auksjonshuset.no tommelen ned for å være meget uprofesjonelle..

Det var på nettsidene opplyst at det denne gang for enkelthets skyld ble inngitt bud i henhold til totalpris med alle avgifter inkludert. Jeg forstod det derfor slik at det var totalbudet som skulle være i tusen-kroners-intervallet. Uansett så ga jeg totalbuds på 47.000,- for daytonaen i stål.. De "korrekte" budene hadde vært 46.500,- eller 48.000,-. Mitt bud ble inngitt per epost grunnet ikke fungerene nettløsning og bekreftet per epost av han som styrer stedet. Det ble aldri opplyst at dette ikke var et "gyldig" bud. Uansett klarte de å selge den for 31.000,- gange 1,5 = 46.500,- til budgiver i salen.. Mitt forhåndsbud på 47.000,- må i alle fall kunne anses som likt med dette.

Har ikke fått noen beklagelse eller forklaring på hvorfor bud i saken går foran forhåndsbud:(

Dette må jeg si er meget slett arbeid fra auksjonshuset sin side..

Det høres jo meget uprofesjonelt ut.

Men, en klage når vel uansett ikke frem?

Det var en helt elendig auksjonarius. Han presterte å klubbe et annet objekt solgt, for så å trekke slaget og ta opp auksjonen. Dette fordi hans kone hadde glemt forhåndsbudet!!!

Å kjøpe dyre klokker uten papirer som selges sammen med poser med gamle klær og annet juggel... - jeg vet ikke helt jeg... :D

Syntes det var veldig mange halvskumle typer i salen...

Ren spekulasjon; auksjonarius startet ballet med å si at han tok cash betaling for transaksjoner opp til 40.000 uten legitimasjon / å rapportere til Kredittilsynet (Hvitvaskingsloven). Dette kan jo være noe av forklaringen på den store interessen fra disse skumle typene...

Jeg satt høyt helt bakerst og hadde full kontroll :D

Har vært i kontakt med de og det er ikke snev beklagelse å oppdrive.. De ser ikke problemstillingen. Er med andre ord faktisk glad for at jeg ikke fikk tilslag på boen av mine bud. Vil nødig bruke hundretusenvis av kroner et slikt sted. Tror neppe man hadde fått igjen en krone om klokken skulle vise seg å være fake :(

Jeg synes 30k for en ubrukt Seadweller og 46k for en ubrukt SS daytona var greie priser, selv om boks og papirer manglet.

Ser ut som om SD allerede er lagt ut på Finn for videre salg....

AW:)

Måten de "listefører/annonserer" diamantringene sine på, forteller meg at dette firmaet ikke tar seg selv veldig høytidelig.
Det er vel første gang i mitt syndefulle liv at jeg ser diamantringer oppgitt i antall gram gull, og ikke noen informasjon nevnt om karat, renhet og farge i diamanten(e). Som oftest ligger verdien i stenen, ikke i gullet. Gullvekten er av underordnet interesse i denne sammenhengen.
Hvordan kan de oppgi en "takst" på en diamantring uten og nevne ovennevnte parametre med et eneste ord?
Nei, dette oppfatter jeg ikke veldig seriøst.

Kjempekupp var det nok ikke, men 70k er vel en ok pris? Disse går vel normalt for 90k i Norge?