Har kvitteringen liggende, men hugser ikkje her og nå.Ka betalte du for den i dagens penger ?
Var ved Urmaker Bjerke, de hadde nylig åpnet butikk i Ålesund.
Den er dessverre ikkje der lengre.
Har kvitteringen liggende, men hugser ikkje her og nå.Ka betalte du for den i dagens penger ?
Jeg ville kjøpt argentinske merkeklær på hittegodsauksjon i utlandet gjennom AD og fått momsrefusjon.Takk for alle innspill
Ja, det er sikkert enklere metoder å tjene penger på.
Men har allerede investert i gull og indexfond etc. Så prøver derfor klokker og kunst nå.
- Er det spesielle merker og modeller som har begrenset opplag av klokker? Slik det er med kunst?
- Hvordan er det å kjøpe i utlandet vs i Norge prismessig? Merkeklær er ofte billigere i det landet det er produsert. Er det slik med klokker? Argentinas valuta stupte 40% igår, så da ble klokkene 40% billigere der også.
- Noen som har prøvd å kjøpe klokker på hittegods-auksjoner?
- Hvilke butikker og nettsider foretrekker dere å kjøpe fra?
Jeg tror ikke jeg ville lagt eggene mine hos Tudor med Breitling-verk.Kjenner at jeg blir litt lei meg når jeg ser hvordan mange her inne svarer trådstarter.
Entusiast eller ei, så ville tilnærmet 100% av medlemmene her inne ha kjøpt en 126710blro dersom de fikk muligheten. Og ingen hadde grått en eneste tåre når de fikk solgt den igjen med over 100% fortjeneste dagen etterpå.
Alle gleder seg over at klokkene deres stiger i verdi over tid.
Til trådstarter: Under 50k ville jeg ha satset på Tudor Black Bay Chrono, med B01-verket til Breitling. Denne er lett tilgjengelig hos forhandler, og dersom Tudor senere kommer med eget inhouse, vil klokkene med B01 kunne bli mer ettertraktet. Kjøp den med lenke, og ikke lærreim.
Alternativt kan du sikre deg en brukt Rolex OP til litt over 40k. Den vil nok stige i verdi over tid, men ikke like raskt som enkelte andre modeller.
Det finnes ingen fasit på dette. Det er kun spådommer og forhåpninger.
Send meg en pm om du vurderer å la en av disse gå. Ble en real Bendik av disse, jf. ParterapiHer er mine beste investeringer opp gjennom årene. Kanskje en av de kan være noe for deg! Den ene koster en god del mer enn 50’, men ser ut som den er verdt maks 50’, så ja..
Vis vedlegg 159370
Vis vedlegg 159371
Vis vedlegg 159372
Er det grønn tag på den?Har kvitteringen liggende, men hugser ikkje her og nå.
Var ved Urmaker Bjerke, de hadde nylig åpnet butikk i Ålesund.
Den er dessverre ikkje der lengre.
Er det grønn tag på den?
Hvordan gikk det han med alle Tissot-motorsykkelhjelmene? Har ikke sett annonser fra ham på en stund.Tissot limited editions kommer til å bli en gullgruve i fremtiden, iflg mange på finn.no
Det var litt han jeg så for megHvordan gikk det han med alle Tissot-motorsykkelhjelmene? Har ikke sett annonser fra ham på en stund.
Batteridrevet Heuer?
Det er et ganske dårlig råd. Jeg tror ikke du aner hvor mye kompetanse som kreves for å få fatt på et ordentlig eksemplar. Men hvis det gjelder batteridrevet Heuer fra 1979-1995, så kjenner jeg faktisk til en som kan hjelpe - han er faktisk nest best i landet på akkurat dette.
Ok, trodde disse bare var mye mer sjeldne før siden det brukes heftig i annonsergrønn tag kom vel ikke før 2014 / 2015?