Klokke til ca. 10-15lapper?

Medlem
13. aug. 2012
Hei!

Skal kjøpe klokke til mannen i 30-årsgave. Jeg har lest litt på forumet, men ellers er jeg totalt blank. Jeg vet han liker Rolex, men det har jeg dessverre ikke budsjett til...Jeg har vurdert en Tag Heuer, men litt usikker om det er et godt valg? Jeg er i utgangspunktet åpen for å kjøpe brukt. I den prisklassen er det kanskje ikke så mye å velge i, men jeg blir veldig glad for tips!! Kom også gjerne med tips til hvor jeg kan kjøpe:)

Tusen takk for hjelpen!

Ofte er de som er rolexfrelste mindre oppslukte av omega, men jeg synes en brukt omega speedmaster er kult. Det bør du få for 15 inkl boks og papirer.

Lykke til !

Omega Seamaster er og mye klokke for pengan.
De finner du en del av brukt i samme prisrom.

Meg, og mange menn på 30 i forumet synes dessuten at det er viktig å gi et mer sporty inntrykk enn hva vi egentlig har. Da klær vi oss gjerne opp i tøffe dykkerur.
Her har Sinn to fantastiske eksemplar Sinn U1 (automatisk, mekanisk) eller Sinn UX (batteri, quartz)

Noen spørsmål som kan hjelpe på veien:

1. Skal han ha et elegant dressur, eller noe mer casual/allround-aktig?
2. Tror du han liker lenke eller skinn/gummi-rem best. (Her kan man selvfølgelig bytte i ganske stor grad, men kan likevel være en god pekepinn)
3. Batteridrevet eller automatisk/opptrekkbart urverk (her skal du svare automatisk/opptrekkbart urverk)
4. Liker han det bling bling eller mer diskret?
5. Er han merke-fiksert, eller er ikke det så nøye hvilket navn som står på urskiven?
6. Ren, enkel urskive, eller dilldall som stoppeklokke, datovisning, egen sekundviser osv.

Noen spørsmål som kan hjelpe på veien:

1. Skal han ha et elegant dressur, eller noe mer casual/allround-aktig?
2. Tror du han liker lenke eller skinn/gummi-rem best. (Her kan man selvfølgelig bytte i ganske stor grad, men kan likevel være en god pekepinn)
3. Batteridrevet eller automatisk/opptrekkbart urverk (her skal du svare automatisk/opptrekkbart urverk)
4. Liker han det bling bling eller mer diskret?
5. Er han merke-fiksert, eller er ikke det så nøye hvilket navn som står på urskiven?
6. Ren, enkel urskive, eller dilldall som stoppeklokke, datovisning, egen sekundviser osv.

1. casual!
2. Tror lenke, men det kan jo som du sier byttes!
3. utgangspunktet automatisk.
4. Ikke bling, men ikke for diskret, det kan ikke være for prangende da han er ganske tynn..
5. Ikke merkefiksert, MEN når det kommer til klokker tror jeg han faktisk er litt opptatt av det.
6. Vet han har sett på noe som det var litt dilldall inni.. men helst sort urskive tror jeg.

Meg, og mange menn på 30 i forumet synes dessuten at det er viktig å gi et mer sporty inntrykk enn hva vi egentlig har. Da klær vi oss gjerne opp i tøffe dykkerur.
Her har Sinn to fantastiske eksemplar Sinn U1 (automatisk, mekanisk) eller Sinn UX (batteri, quartz)

+1 er så enig. Et dykkerur kan i det fleste tilfeller også fungere som en allrounder

Som adamskater skriver kan en Sinn være tingen. Hvis mannen din er veldig tynn kan muligens U1 eller UX bli litt for stort, da kan Sinn EZM3 være et alternativ. Jeg har en selv og er storfornøyd med den. Jeg har også en U1 og den passer veldig bra på mine 17,5cm håndledd. Både EZM3 og U1 får du for mellom 10 og 15.000.

Sinn U1 Taucheruhr aus U-Boot-Stahl - Hier im Classic Watch Shop

Sinn EZM 3 Taucheruhr - Hier im Classic Watch Shop

Ikke vær redd for å bestille fra Tyskland. Sinn har en veldig bra kundeservice.

1. casual!
2. Tror lenke, men det kan jo som du sier byttes!
3. utgangspunktet automatisk.
4. Ikke bling, men ikke for diskret, det kan ikke være for prangende da han er ganske tynn..
5. Ikke merkefiksert, MEN når det kommer til klokker tror jeg han faktisk er litt opptatt av det.
6. Vet han har sett på noe som det var litt dilldall inni.. men helst sort urskive tror jeg.

Som Entropy sier bør du kunne få en Omega Speedmaster Pro (pent brukt) innenfor ditt budsjett.
Etter min vurdering passer den perfekt til din beskrivelse...

IMG_3052.jpg

Legg inn en WTB her på forumet, så kanskje du får tak i en Omega Seamaster (eller Speedmaster).
Begge disse får du brukt innenfor ditt budget.

Nytt, så er også Maurice Lacroix noe å se på. Lervik ur har gjerne disse til gode pris.
Det samme har Tidemann i Oslo.

Personlig ville jeg valgt en brukt Seamaster.

Under 15 nytt ville jeg gått for Sinn, da får du mye av alt og han får noe ikke mange andre har. En Sinn er beintöff og casual, til og med i Aleppo.

Støttes.
Om han på et eller annet tidspunkt ønsker å selge for å finansiere sin Rolex Submariner ;) så får han igjen pengene for denne på dagen. Den øker i verdi - iallefall i pris.

Sinn er sikkert ikke noe dårlig alternativ, men om din mann er rimelig fersk i klokkeverdenen tror jeg han kommer til å sette mer pris på en Omega. Rett og slett fordi Omega er et kjent navn og det forbindes med kvalitet.

Sinn er sikkert ikke noe dårlig alternativ, men om din mann er rimelig fersk i klokkeverdenen tror jeg han kommer til å sette mer pris på en Omega. Rett og slett fordi Omega er et kjent navn og det forbindes med kvalitet.

Veldig enig. Personlig har jeg aldri hatt så veldig sansen for Sinn, mens jeg har inntrykk av at Omega likes av de aller fleste.

Hva med denne?
Omega Speedmaster Automatic - FINN Torget
(ikke min og jeg kjenner ikke til den utover annonsen)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det er jo en såkalt Speedmaster Reduced. Den er 3mm mindre enn Speedy Pro, har automatisk urverk kontra opptrekk og har ikke samme måne-DNA som Speedy Pro i mine øyne ;) Den er forsåvidt helt fair priset tror jeg.

Her på forumet får du som regel tips om Rolex eller Omega.
Ikke at det er noe galt med det, tvert imot. Men, rådene ligger stort sett over budsjett hver gang det forviller seg en stakkar med 10-15k inn her.;)

Gode sporty alternativer er:
Breitling Superocean
Longines Legend Diver
Oris Diver

Litt mer "dressy" alternativer:
Maurice Lacroix
Baume & Mercier

Det beste alternativet:
Spar opp til en Sub og gjør ham lykkelig for livet...;)

Slenger meg på UJUs forslag om Longines Legend Diver, med forbehold om at den krever litt store håndledd. Siden så mange har foreslått Sinn syns jeg også du skal ta en titt på Doxa. Innenfor prisklassen, og veldig kule klokker.