Klokke til eldre mann

U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Da ønsker jeg deres hjelp til å finne en klokke til pappa.(Ble frastjelt sin klokke idag som har gått i arv).

Nå er han på utkikk etter en ny klokke. Han har sett for seg å bruke maks 35-45k.

Han er 56år gammel. Ønsker en klokke som passer like godt på en eldre mann som ung mann.
Det skal være en klokke som skal brukes til alt, dressklokke blir derfor ikke aktuelt.
Det skal være en helt ny klokke fra AD siden den skal gå videre i arv. Ønsker sitt navn på papirene.
Han ser for seg at klokken skal være like hip om 50-100år som idag.
skal ha rund kasse, maks 45mm, må ha dato og helst stållenke. Ønsker ikke chrono.

Hvilke forslag har dere til en klokke som kan passe pappas ønsker?
Jeg har foreslått en sub i ekte ts-ånd, men han ønsket flere alternativer før han bestemmer seg.

Redigert av en moderator:
Usual suspects ;)

Explorer 1, Sub, Seamaster og Planet Ocean er vel pretty close default choice, forutsatt at det ikke skal være ren dressklokke.

Hva med IWC?
iwc-vintage-collection-IW323101_MED.jpg

iwc-vintage-collection-IW323301_MED.jpg

Takk for tipsene.

Beklager hvis noen føler seg truffet av "eldre mann".

Grunnen til at jeg skrev det var at jeg jeg ga pappa et tips om PO før jeg laget denne tråden. Da syntes han at den var for ungdommelig.

Jeg ser at Rambutan foreslår et par usedvanlig vakre ur fra IWC. Sjekk om dette er noe i hans smak. Ellers er vel Sub et flott alternativ, men som ny tror jeg han skal slite med å få den ned i 45K, selv om han velger no-date.

Explorer 39mm. Det er klokken jeg ville valgt om jeg skulle klart meg med kun en klokke resten av livet.

Og så får du huske at neste gang du omtaler mannfolk i 50-årene bruker du termen "en mann i sin beste alder";)

Panerai

Som en nesten like gammel mann (49), så ser jeg for meg at min Panerai vil følge med meg til gamlehjemmet. Stor og lettlest, selv uten bifokale eller halve lesebriller på nesetippen. Vi gamle ser jo heller ikke så godt i halvmørke, så den gode lumen gjør at vi gamle lett ser hva klokken er, under våre mange nattlige ærender. Nei nå må jeg slutte siden hjemme hjelpen er på vei:)

Jeg mener at sub er en av de kuleste klokkene hvis man tenker at den skal få i arv i flere generasjoner. Men da ville jeg kjøpt en Nato og en rubberB og en skinnrem og vasket lenken passe ofte. Tenk så givende for hans barnebarn og få en da vintage rolex med minimalt strekk i lenken og pen patina.
Andre alternativer mener jeg er radiomir automatic, explorerer 39mm og Explorer 2.

Lykke til!

Jeg mener at sub er en av de kuleste klokkene hvis man tenker at den skal få i arv i flere generasjoner. Men da ville jeg kjøpt en Nato og en rubberB og en skinnrem og vasket lenken passe ofte. Tenk så givende for hans barnebarn og få en da vintage rolex med minimalt strekk i lenken og pen patina.
Andre alternativer mener jeg er radiomir automatic, explorerer 39mm og Explorer 2.

Lykke til!
Har lurt på en ting angående luminova og superluminova; vil dette patineres på lik linje med tritium? Eller vil disse holde seg hvite eller tilnærmet hvite for all evighet?

Ellers mener jeg at sub eller Explorer I er veien å gå. Da har han en klokke til seg selv og kommende generasjoner.

Blancpain Fifty Fathoms. Går til alle aldre.
Ligger et par på Finn.no innen rekkevidde.

Redigert:
Et eller annet har noen av dere mistet på veien, trådstarter påpeker at dato er et "must". ;)
Explorer mangler dette blandt annet...

Et eller annet har noen av dere mistet på veien, trådstarter påpeker at dato er et "must". ;)

Er jo ikke såååå lett å faktisk lese alt som blir skrevet daaaa :p

Nei da ville jeg ha spart litt til og kjøpt en 116610 ;).

Her er det ikke spørsmål og kravspecs som gjelder. Det er svarene.
Har du noen gang opplevd at en som har bedt om råd til ny klokke - og som uttrykkelig har spesifisert at det IKKE SKAL VÆRE DYKKER - ikke har blitt anbefalt en SUB?

:cool: