Dessverre så er mitt inntrykk at jentene ofte har et omvendt proporsjonalt kvalitets inntrykk av ur, enn det de av oss gutta, som er mer enn gjennomsnittlig interessert i ur har.
Ja - de vet at Rolex er dyrt og er en veeeldig fin gave å få, men Cartier - det er vel ENDA finere??
Lykken for mange er om det står et typisk motemerke som Gucci eller Armani på skiven
.
Så brenne av "mye" penger på et dameur uten å vite mer om interesse nivået for ur generelt hos mottaker, kan fort bli til å gi "perler for svin".
"Små" mekaniske automatiske ur, fordrer mer bevegelse enn den større masse i rotoren på et noe større ur, derfor er dameur-størrelser ofte levert med quarts urverk.
Ikke noe er mer frustrerende for frøkna enn at uret stopper, da er det jo selvfølgelig den "drittklokka" det er noe galt med og ikke manglende bevegelser hos brukeren - hun har jo ikke sittet stille ett sekund hele dagen!
Selv har jeg kjøpt en del ur opp gjennom årene til min kjære, med mer eller mindre hell.
Mekaniske ur har stort sett raskt funnet veien ned i skuffen. Litt mer "flashy" +36mm sports ur, har blitt værende på armen til hverdags og fest, helt til de har blitt så "stygge" at det er på tide med en ny gave fra far.
Altså tenk som eller helst rådfør deg med en jente, når en slik gave skal gis. Hør i hvert fall ikke på sånne gærne WIS'er som du treffer på her inne.