Klokke til guttungen

Medlem
10. sep. 2008
Sted
Oslo
Har en sønn på 6 1/2 år som merkelig nok har blitt meget opptatt av klokker :) .... så da startet jakten på en klokke til han som:

1. må tåle litt røff behandling
2. være vanntett
3. være forholdsvis lett
4. passe en meget tynn hånd !

Valget ente til slutt på en Luminox 7051 (damemodell :) )

b505bc9b.jpg

Minstemann er hittil meget stolt og fornøyd.

tigergutt

Stilig klokke, kan tenke meg at kompisene er litt misunnelig på den der.
Spent på hvilken samling han har om noen år :)

Spent på hvilken samling han har om noen år :)

Dersom han blir rammet av samme galskap som meg selv og resten av TSmedlemmene her, kan det bli en fin samling over tid :cool:

DET var ei tøff klokke for en 6 åring!!
Tommy

Ja, Luminox har mye tøffe klokker for gutter i alle aldere. Vurderte faktisk en ut-i-skogen-klokke til meg selv også, men slo det fra meg og kjøpte kun klokke til minstemann denne gangen.

Denne er tøff, har ikke den en vanvittig lume? :)

Luminox benytter seg av en teknologi, som består av selvlysende gass som skal lyse i 25 år .... dersom man skal tro på produsenten. For mer info se her

Selve lumen er ikke noe kraftigere enn på andre klokker, men man slipper å belyse skiven for at den skal lyse opp i mørket.

tigergutt

Fin tråd, Tigergutt!

Etter at min 6-åring har slitt ut 2 klokker på 6 måneder bestilte jeg også denne i dag, i håp om at den skal holde litt lengre...

Veldig bra, tigergutt!
For det første et flott kjøp til junior, og for det andre særdeles morsomt for ham å etterhvert oppdage han har fått sin egen "tråd" her ute i denne galskapens forgård.
;)

Jeg vil tro vi etterhvert får se meget hyggelige oppdateringer på hans forhåpentligvis stadig økende interesse for dette mest unyttige/nyttige av det unyttige/nyttige. (Stryk det som ikke passer).
:D

Tøffere klokke enn jeg hadde da jeg var 6 år gammel ihvertfall! :D

(Det skal sies at jeg på den tiden var innehaver av en Seamaster fra 60-tallet, arvet etter bestefar, selv om jeg ikke skjønte hvor fin den var før senere år ;) )

Fin tråd, Tigergutt!

Etter at min 6-åring har slitt ut 2 klokker på 6 måneder bestilte jeg også denne i dag, i håp om at den skal holde litt lengre...

Da håper jeg han blir like fornøyd som min guttunge ... og at holdbarheten er vesentlig bedre enn de 2 foregående klokkene.

Veldig bra, tigergutt!
For det første et flott kjøp til junior, og for det andre særdeles morsomt for ham å etterhvert oppdage han har fått sin egen "tråd" her ute i denne galskapens forgård.
;)

Jeg vil tro vi etterhvert får se meget hyggelige oppdateringer på hans forhåpentligvis stadig økende interesse for dette mest unyttige/nyttige av det unyttige/nyttige. (Stryk det som ikke passer).
:D

Oppdateringer kommer helt sikkert. Interessen er absolutt økende for det mest nyttige av det nyttige (unyttige er selvfølgelig strøket) :D

Tøffere klokke enn jeg hadde da jeg var 6 år gammel ihvertfall! :D

(Det skal sies at jeg på den tiden var innehaver av en Seamaster fra 60-tallet, arvet etter bestefar, selv om jeg ikke skjønte hvor fin den var før senere år ;) )

Wow!
Håper du fortsatt har Seamasteren.

tigergutt

nato

Du sier noe der :)

.... han er allerede klar for å bytte gummireimen til en Nato/Zulu!

tigergutt

Hei
Knall klokke jr har fått!
Jeg har en svart 20mm ubukt nato som jeg fikk ved en feil bestilling fra østen,har ingen ur den passer til.Tenkte derfor jeg kunne donere den til jr hvis det er ønskelig?

Mvh
Bjørn

Hei
Knall klokke jr har fått!
Jeg har en svart 20mm ubukt nato som jeg fikk ved en feil bestilling fra østen,har ingen ur den passer til.Tenkte derfor jeg kunne donere den til jr hvis det er ønskelig?

Mvh
Bjørn

Hei Bjørn,

Spurte junior i dag før skolen, og han ville veldig gjerne ha en Nato-reim til klokken sin .... og sort Nato 20mm passer perfekt!

Jeg vil selvfølgelig dekke evt. utlegg for porto mm.

Detaljer kan vi ta på PM

Skulle hilse og takke så mye til deg fra minstemann.

tigergutt