Klokke til kona

Medlem
13. jan. 2012
Det hoper seg opp med anledninger til å kjøpe klokke til min kjære. Fødsel med termin i november, bursdag og bryllupsdag neste år... Jeg har prøvd meg litt frem angående hennes smak. Selv hadde jeg satt stor pris på å sett henne med en DJ, men den synes hun er for maskulin eller kjedelig. Hun liker det feminint, men fortsatt med tradisjonell utforming. Har vist henne ett par Tag Heuer som hun har likt, samt en damemodell fra Tudor med steiner, ikke på bezel men som markører på skiven. Jeg antar at noen av dere har gitt klokker til deres kjære. Kom gjerne med forslag. Pris i området opp mot 30.000,-

Damer har en tendens til å like ting som venninder gjenkjenner verdien av....Who the fuck is Glashütte? Om hun ikke har et negativt forhold til Rolex er nok det størst höydare! :) Leste en epistel her om en vennindegjeng som ojjet seg ende over over en som hadde fått en kvarts Tag Heuer av mannen, mens hun som satt der med en Patek Filippe ikke fikk en eneste kommentar....

DJ kan fåes med mange skivevalg. Alt fra blomster til diamanter til mer tradisjonelle "rene" urskiver.

Kjøpte en rosa variant til fruen:

6052793329_81ffed765d_z.jpg

Disse kommer helt ned til 26mm tror jeg ;)

DJ kan fåes med mange skivevalg. Alt fra blomster til diamanter til mer tradisjonelle "rene" urskiver.

Rådførte meg med kona her og hun anbefaler en dikret, lys eller hvit skive. Dette er mer anvendelig i forhold garderoben. DJ'en her falt i smak.

Dessverre er det få damer som Rambutan. Hun har mer min smak når det gjelder klokker. Ja, hun må være et grepa kvinnfolk:D

Denne er nydelig, Sponon! :)

Selv kjøpte jeg denne Aqua Terraen til fruen for noen ukler siden. Ble suksess, dét :cool:
IMAG0962.jpg

Hvis fruen ikke har interesse for klokker så tror jeg gjenkjennelsesfaktoren hos venninder være rådende. Rolex eller Cartier vil være gode valg.

Emnet har blitt "diskutert" et par andre steder på forumet (søk), men hvis jeg skal si min mening så er det sinnsykt tøft med "herreklokker" på damer;)....skjønner det er litt dumt hvis hun liker det smått og feminint, men ta henne med til Bjerke/Alf Lie og test ut følgende: Rolex Sub, Panerai (104 f.eks) og IWC Potoguese eller Pilot(de minste).

Kona mi kjøpte seg (jeg kjøpte...) en Breguet XXI:cool:, men hun endte opp med å bruke Sub'en min hele tiden..av og til Panerai'en, men den er litt stor. Hun ønsker seg en IWC Mark XVII....:-?

Originalt nok, Rolex exp. 1 - etter at jeg kjøpte den har den ikke forlatt hånden til damen....

+1 Rolex DJ

Kjøpte en til kona til jul. Rosa skive og dia bezel. Den fikk, og får fortsatt mange kredkommentarer blant hennes venninner.

Skjermbilde2012-06-20kl141658.png