Klokke til samboer til ~3k. Ny? Brukt?

Jepp, jeg tror nok kanskje jeg skal se på noe nytt - ihvertfall med tanke på hvor dårlig bruktmarkedet for dameklokker er (stakkars!). Så langt heller jeg mest mot en Certina DS Podium. Eller muligens en liknende i Quartz.

Hun er veldig lite fan av unødig ting på design på enkle ting som klokker, så jeg skal prøve å unngå bezel totalt. Skal sette av litt tid på mandagen til å kikke i klokkebutikker i nærheten - hvis noen har noen tips tilurmakere i Bergen sentrum (evt. Oasen) som kan tenkes å ha et greit utvalg i denne prisklassen - rop ut! Og takk for alle innspill så langt. :)

Shameless bump, i fall noen har tips til hvilke klokkebutikker I Bergen jeg bør traske innom som har greit utvalg av enkle dameklokker under 5k i morgen.

Vi har nå funnet noe tilnærmet drømmeklokken, så uret skal helst være så enkelt som dette, men aller helst med lenke.
P1020378.jpg

Da kan jo jeg kjøpe det der til meg selv, så matcher vi. ^^

Shameless bump, i fall noen har tips til hvilke klokkebutikker I Bergen jeg bør traske innom som har greit utvalg av enkle dameklokker under 5k i morgen.

Vi har nå funnet noe tilnærmet drømmeklokken, så uret skal helst være så enkelt som dette, men aller helst med lenke.
P1020378.jpg

Da kan jo jeg kjøpe det der til meg selv, så matcher vi. ^^

Kanskje Tissot Visodate kunne vært noe? Den har de iallefall inne hos de fleste protid forhandlere, bla på Galleriet.

Protid på Torgallmenningen, vis a vis BurgerKing (om den fortsatt er der?). Min urmaker mens jeg fortsatt var bergenser. Der finner du nok pent ur innenfor budsjett.

Kan godt hende et blir Conquest. De hadde også en ganske pen Raymond Weil på den protiden som hadde opphørssalg, men den syntes ikke sambo var så pen, fordi den hadde tekstur i skiven. :rolleyes:

Tror i tilfelle det blir med sort skive, hvis det blir Conquest.

Kjøpte denne til min samboer, fra ca 1968, året hun var født.

7aVN9.jpg

S82nm.jpg

Den måler litt over 1cm, hun liker små klokker og hun syns selv mindre klokker passer best til feminime damer ;) Klokka og lenka er i 18K gull og ser etter mitt syn usedvanlig lekker ut, her er kvalitet som varer livet ut og vel så det.

Og prisen var pa ca 15000 kroner, ikke verst for en Rolex i helgull!