Klokke til smoking

Medlem
23. april 2011
Sted
Lillehammer
Er det noen "gentleman- regel" på bruk av klokke til smoking?
Har en klokke i tankene (seamaster 72 mod. gull på stål med brun croco rem. I mine tanker en meget potent dress klokke, men er litt usikker på om den kan brukes til smoking.

Skal du i det hele tatt ha armbåndsur til smoking må det være veldig, veldig konservativt, slankt og formelt. Skal klokken ha rem må remmen matche skoene så langt som mulig, dvs helst sort.

Nå forutsetter jeg at du er ute etter skikk-og-bruk-korrekt, og ikke lol-James-Bond.

Enig med Edward. Sober, diskret klokke, i materiale som matcher mansjettknapper (og eventuelle løse smokingskjorteknapper om du bruker slikt), rem som matcher skoene. (Om den brune remmen går til smokingskoene dine bør du kanskje helst bli hjemme :) )

Den kan du helt klart bruke til smoking, men som Edward sier så bør du sko den med en sort rem.

Edit: Klokken du har er vel både slank og konservativ, eller bommer jeg her?

Enig med Edward. Sober, diskret klokke, i materiale som matcher mansjettknapper (og eventuelle løse smokingskjorteknapper om du bruker slikt), rem som matcher skoene. (Om den brune remmen går til smokingskoene dine bør du kanskje helst bli hjemme :) )

Hehe, good to know;)

Helt enig med tidligere poster. Ydmykt, elegant, formelt. Første jeg tenkte når jeg så overskriften var Reverso, Daydate på rem, Datejust, PP Calatrava etc.

Nå har trådstarter spurt om han kan bruke sin Seamaster fra 1972. Vi har fastslått at han må ha en sort rem, men kan han bruke den klokken? Det hjelper ikke med allverdens beskrivelser av en mulig smokingklokke om ikke Iron-man får svar på det han spør om.

Kanskje du skal poste et bilde av klokken, Iron-man?

Nå har trådstarter spurt om han kan bruke sin Seamaster fra 1972. Vi har fastslått at han må ha en sort rem, men kan han bruke den klokken? Det hjelper ikke med allverdens beskrivelser av en mulig smokingklokke om ikke Iron-man får svar på det han spør om.

+1!;)

Enig i dette. Men det kan være greit å ha en referanse for andre forummedlemmer som skal bruke smoking i fremtiden også, syntes jeg.

God kveld! Jeg hadde samme dilemma for 2 år siden og fikk mange fine svar her. Jeg har brukt min Omega Geneve i gull fra 74, men dog sammen med mansjettknapper i hvitt gull. Sikker helt tabu å mikse gult gull med hvitt gull, men etter å ha sett hva de andre guttene(ja jeg er 23) har gått med på armen føler jeg at jeg var mest vellyket :)

Klokken det er snakk om er et ur jeg har siklet på i lengre tid hos min lokale urmaker. Han har modellen med original gullenke og brun croco, mine første tanker er at det så best ut med croco, men så er det vel en bedre investering å gå for modelen med tilhørende lenke(croco rem kan man alltids finne andre steder).

Anyhow... jeg ville bare lufte ideen til dere om dette lot seg gjøre rent estetisk. Hadde det vært utelukende positive tanker til dette, hadde det nok blitt kjøp for anledningen:D
Men fordi jeg har vært en snill gutt i år, klarer jeg nok å gi meg selv en god grunn uansett:cool:

Det aktuelle uret:

http://d2yq0g4vt6ipuo.cloudfront.net/fe/5a/i49371902._szw530h275_.jpg

Han har også inne et lommeur fra V.C. datert 1902 som er helt sinnsykt. hadde planer om å finne et stilig lommeur til bunaden fra f. eks. Omega eller Zenith. Men etter han dro fram den bad-boyen, blir jeg veldig fristet til å tømme klokkekontoen:grin:

Slik jeg tolker det er det ingen negative tilbakemeldinger i forhold til dette uret. Det passer utmerket til smoking - med sort rem;)

Go 4 it!

Frister veldig. Mulig jeg går for modellen med tilhørende gullenke. Så får jeg evnt. se om det blir for bling med helgull, eller om jeg toner den ned med sort rem som matcher antrekket.

Flott om dere poster bilder av egne eller andre ur som passer bra til smoking:D Er veldig lite bevandret i sånne up-dress situasjoner, så inspirasjon er flott.

Flott om dere poster bilder av egne eller andre ur som passer bra til smoking:D Er veldig lite bevandret i sånne up-dress situasjoner, så inspirasjon er flott.

Jeg vil tippe at dette kunne fungert!

IMG_3008.jpg

Litt dressklokker ja.

A04A6CC1-360F-44E3-A2D9-F2F81F148023-9226-00000EF59735F667.jpg

55168CD9-BD27-43A2-96FE-B41C91302D54-9226-00000EF58B7A379D.jpg

74E8C73D-C11A-46B6-8183-F106A1FD12D2-9226-00000EF57C4FF144.jpg

Bytte til sort rem på denne da.

709B8BA3-331F-4D79-A481-B28D8676545C-9226-00000EF56BB08626.jpg

Mye av morroa med sånne selskaper er jo å gå å titte på små gamle lekre vintageklokker. Ser strøken ut den du har funnet.