Klokke vs frisør.........

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Hei.

Har akkurat gjort en oppdagelse som jeg baaaare må dele med noen som kanskje forstår..

I går kom jeg hjem med en JLC master compressor extreme world cronograph. På armen... (takker nok en gang for innspill fra flere brukere av tidssonen for innspill der...).

Da jeg har et klokkemonter i stuen (kona hater det, sier det ser ut som en butikk...) satte jeg esken til klokken inn i det. Jeg har sikkert rundt 20 klokker der, mye ræl, men noen halvfine. Har samtidig fjernet Breitling-esken som sto der, da jeg har kvittet meg med det for å finansiere nyervervelsen. Mao er øverste hylle i monteret holdt av til kun et ur. For dere som har sett en eske fra breitling vs en fra jlc vil kanskje komme med en påstand at den sistnevnte er i hvert fall dobbelt så stor, og en tanke annerledes i fargen :?:

Utover kvelden, satte jeg meg i sofaen sammen med fruen, og begynte å leke med skifte av rem på JLC`en. Det er jo ganske moro... INGEN REAKSJON!

Det har nå gått ca 30 timer siden jeg bragte nyerhvervelsen inn i huset og den er rett og slett ikke oppdaget...

Nå må det legges til at jeg åpenbart har en "deathwish" som utfordrer skjebnen på denne måten, fruen hater klokker, simpelthen fordi jeg elsker dem og bruker penger på det i stedet for sofastolerdesigntvbordblomstervasevinglassosv.....

Ved spørsmål, kommer jeg selvfølgelig til å stikke halen mellom bena, og fortelle at dette er en designklokke eller noe, og at breitlingen er borte fordi jeg byttet, og atpåtil tjente godt på det (ha ha, NOT...). Så lenge det ikke står Rolex på skiven, vet jeg at merket er ukjent her i stuen.

Har følgende teori klar: Når en mann har et flott ur på lanken, så er damen like oppmerksom på det som når hun kommer hjem med en ny sveis, og venter på kommentarer................ Som selvfølgelig uteblir............("Har du klippet deg? ja selvfølgelig ser jeg det, du har jo stusset minst 1 cm av det lange håret.....").

Slik er min kone i hvert fall...Sukk... Det var forresten slik når vi skulle ha bil også, men den historien egner seg bedre på et annet forum.........

Morsomt,

Slik er det bare :mrgreen: . Det ordner seg nok.

Her i huset, tilfeldigvis, har damen også egen og stor interesse for klokker så noe nytt blir lagt merke til raskt :)
Hennes egen interesse er egentlig et STORT + for meg...

Men det betyr likevel ikke at jeg umiddelbart ser nyklippt hår... :mrgreen:

BT

Jepp, slik er det her også.
Nye klokke-kjøp blir møtt med hoderisting, hun kommer nok til å få nakkeproblemer etter hvert er jeg redd.
Ellers, det å gi komplimenter når fruen kommer hjem fra frisøren kan jo være nyttig rett før et nytt klokke-kjøp for å holde fruen i godt humør når kontoen plutselig er tom ;)

Å lese slike ting gjør meg bare mer fornøyd med å være 24 år og single.

Lykke til Greg! :D

HerrUr skrev:
Ellers, det å gi komplimenter når fruen kommer hjem fra frisøren kan jo være nyttig rett før et nytt klokke-kjøp for å holde fruen i godt humør når kontoen plutselig er tom ;)
Skal det ikke mer til?? Du er en heldig mann! :D

Når det gjelder klokker - og våpen - har den skjønne en viss mistenksomhet, men ikke kunnskap nok til å gjennomskue de tynne historiene mine om at nyanskaffelser er finansiert ved salg. ("Du husker vel den gamle Rolexen jeg hadde?""jaaaaaa...?""Vel, den viste seg å være vedlig sjelden og jeg fikk byttet den i disse to splitter nye IWC`ene og en flott engelsk sideligger." "Så flott, da" (Skeptisk))

Min største frykt er at hun, etter min død, kommer til å selge klokkene og haglene for den prisen jeg har påstått å ha betalt for dem.

Apropos klokke og frisør.
Jeg sparer ca 4000 i året på frisørutgifter ved å klippe meg hjemme hos fattern. Han er en kløpper med maskin og saks (farfar var barberer. ligger i genene :) ). De pengene jeg sparer setter jeg glatt inn på klokkekontoen.

Jeg har egentlig det motsatte problemet. Kona har full oversikt over klokker og gamle MCer/biler og konfronterer meg med det ulogiske antallet hver gang jeg ymter noe om lagringsproblemene vi har med hennes vesker og sko. Uansett hvor mye jeg setter pris på hennes gode smak og raske tilbakemelding på nyanskaffelser (også når de strider mot mine meninger), skulle jeg gjerne flydd under radaren av og til.

”Å den? Den har jeg hatt lenge!” er det evigheter siden hun lot seg lure av. Jeg er egentlig en habil bløffer, men med henne som psykolog med spesialisering i personlighetstesting er jeg sjanseløs. Hun leser meg som en åpen bok. Nyanskaffelser kommenteres innen timer og memoreres for fremtidige diskusjoner rundt pengebruk. Sukk.

Bortsett fra det er hun storartet, gleder seg over sine egne fine ur og innser at hun uten min nerdete interesse nok hadde hatt moteklokker langt under hennes verdighet og stil.

Min strategi har hele tiden vært å skaffe så mange ur til samlingen at kona til slutt mister oversikten. Det har funket! Til overmål så godt at hun har blitt interessert selv! Hun låner ivrig samtidig som hennes egen samling er blitt meget respektabel: Rolex Lady Datejust (gull), Omega Seamaster Aquaterra (diamanter), TAG Heuer F1, 3x Tissot, mm.
8)