Kohe321
Støttemedlem
- Medlem
- 19. okt. 2011
Etter at jeg ble bitt av «klokkebasillen» sliter jeg med et stadig sug i magen etter nye ur. Ønskelisten blir bare lenger og lenger og ingenting av de eksisterende klokkene er pr. i dag aktuelle å selge. Alle klokkene jeg eier har sin egen historie og betyr noe for meg. Likevel sitter jeg med dette suget etter stadig noe nytt. Huff- og huff!
Akkurat nå er jeg der at jeg savner en Submariner for å gjøre samlingen «komplett». Men jeg klarer ikke bestemme meg for 14060 eller 114060. Faren er stor for å ende med begge…
Og ikke nevn Grand Seiko…! Herlighet! Skulle ønske jeg aldri hadde sett «Seasons Special Edition»!
Er dette suget en vanlig nybegynnerfeil…? Eller bare noe man må lære seg å leve med?
Misforstå meg rett; sparingen og prosessen frem til et kjøp gir jo en enorm lykkefølelse. Har dog funnet trøst i tråden her på Tidssonen «De andre er verre».
Høres enkelt og greit ut som du har blitt smittet av verdens triveligste virus: Klokkerona-20. Symptomene du lister opp er alle spot-on.
Viruset er i seg selv ufarlig for mennesker, men det angriper lommebøker kraftig. Dette kan i enkelte tilfeller lede til såkalt bankkonto-atrofi, noe som kan føre til konflikter i hjemmet. Men, for det meste er følgene av smitten bare hyggelige.
Du er i godt selskap her inne. Host host.
Redigert: