NettHvor får man tak i Hodinkeemagasinet? Må det bestilles på nett eller er det å få tak i kiosken?
NettHvor får man tak i Hodinkeemagasinet? Må det bestilles på nett eller er det å få tak i kiosken?
Nå har jeg akkurat lest FA Premium klokkespesial og jeg må si forventningene ikke slo til. Det hadde vært fint om hobbyen hadde blitt presentert så brei som den egentlig er. Hvor er Casio, Swatch, Seiko, Orient, Tissot, Certina og andre klokker til under 10 tusen lappen? Vel de tok med en av hver av Casio og Seiko. Hvor er vintage, lommeur og gjøkur for den sak skyld? Køpsguiden hvor de presenterer seks (6!) klokker, samt ramser opp en del produsenter i hver prisgruppe! Tenk om artikkelforfatteren hadde fått lov til å utfolde seg her! På pluss sida må nevnes artiklene om; boktips, kvinner og ur og urmaker Simen Solvold. Men også her var det tynt. Artiklene om Grand Seiko og Habring var klart de beste.
Magasin formatet med lite tekst, små bilder og store hvite flater er sikkert stilig, men det blir lite plass til informasjon og må ta skylda for det jeg mener blei en skuffelse. Hvorfor er mediene så redd for at vi skal lære noe? Jeg prøvde å tenke på hvordan jeg hadde reagert på dette magasinet for ett år siden, før jeg visste at det faktisk er en hobby, og jeg trur ikke jeg ville blitt frista til å sette meg mer inn i materien.
Red: Jeg håper det går fram at jeg ikke disser artikkelforfatterne, men magasin formatet.
Hvor får man tak i Hodinkeemagasinet? Må det bestilles på nett eller er det å få tak i kiosken?
Beklager uvitenheten, men selges FA premium kun på fredager eller kan jeg plukke et opp på lørdag også?
Sikkert en smal sti å gå; balansere det populistiske/entertainment og seriøse/education - og da blir det ofte edutainment. Ofte et greit kompromiss i et bilag. Det må ikke bli for sært og samtidig ikke fordummende. Har ikke lest magasinet, men vil tro journalistene balanserer akkurat riktig i dette landskapet.
Det er verdt å minne på verdens to enkleste ting:
Sånn - da var det sagt.
- Bruke andres penger
- Kritisere andre, fremfor å utrette noe selv
Tja, si det? Omega har vært flinke til å øke prisene det siste året. Seamaster Aqua Terra med lenke har økt fra ca. 48-49 til drøyt 60k på halvannet år. Speedmaster har vel gått fra ca. 42 til drøyt 53 (hesalite) i samme tidsrom. Jeg tenker at det begynner å koste, men Omega har også lagt ned mye i å øke kvalitet og finish de siste årene. Jeg tenker at den er verdt ca. 50, vel og merke hvis du kjøper for å beholdeSer at en ny Speedmaster nå koster 52 300,- Det er en kul klokke men er en standard Speedy verdt såpass? Har en selv men tror ikke jeg ville hostet opp over 50. Hva tenker dere?
LTja, si det? Omega har vært flinke til å øke prisene det siste året. Seamaster Aqua Terra med lenke har økt fra ca. 48-49 til drøyt 60k på halvannet år. Speedmaster har vel gått fra ca. 42 til drøyt 53 (hesalite) i samme tidsrom. Jeg tenker at det begynner å koste, men Omega har også lagt ned mye i å øke kvalitet og finish de siste årene. Jeg tenker at den er verdt ca. 50, vel og merke hvis du kjøper for å beholde
Usikker på Speedy om den er endret. Mulig den er kliss lik som for 5 år siden? Men en del andre modeller har fått nye verk og finere finish. Kanskje forklaringen på prisøkningen er finansiering av de gigantiske boksene som klokkene leveres iL
Men kvalitet og finish på Speedy er vel identisk idag og for 5 år siden? Jeg syntes det var frisk prisstigning. Speedmasteren er den eneste som er en keeper i min boks så langt
Ser at en ny Speedmaster nå koster 52 300,- Det er en kul klokke men er en standard Speedy verdt såpass? Har en selv men tror ikke jeg ville hostet opp over 50. Hva tenker dere?
Ser at en ny Speedmaster nå koster 52 300,- Det er en kul klokke men er en standard Speedy verdt såpass? Har en selv men tror ikke jeg ville hostet opp over 50. Hva tenker dere?