Kanskje den peneste DS Action Diver til dags dato?
Certina lanserer DS Action Diver 43 mm
Oppfrisket design, keramisk bezel og mekanisk urverk med Nivachron-spiral.www.tidssonen.no
Det kommer seg.
Men hva skjer med den erigerte kronen?
Oppfrisket design, keramisk bezel og mekanisk urverk med Nivachron-spiral.www.tidssonen.no
I alle dager! Jeg er rimelig opptatt av Leica (riktignok på fotosida - det er min unnskyldning), men dette har gått meg HUS forbi.
Tja.Veldig god artikkel og interessant klokke. Ble veldig interessert i denne klokka. Både sort og blå i stål og titan utgaven med lenka var jo veldig lekre... enda mer å putte på kjøpelista
Tja.
Pluss: Skive, markører og bezel.
Minus: Viserne, kronen og lugs.
Må innrømme at det for min del er mange andre klokker som frister mer enn denne
Hva tenker du på, eller hva er det du forsøker å siFolk burde sette seg inn i hva Po urverket er...
Jeg sa det nå.Hva tenker du på, eller hva er det du forsøker å si
Helt vanvittig kule ur! Til en pris under kr 200.000.- synes dette som et «kupp» i klassen som ellers er dominert av VC overseas og Patek`s i stål. I mine øyne er dette noe av det ypperste av «stealth wealth» ur i stål.
Czapek Antarctique kommer nå i to nye farger.
Czapek lanserer Antarctique i to nye varianter
Rustfritt stål og integrert lenke – nå med blå eller lakserosa tallskive.www.tidssonen.no
Helt vanvittig kule ur! Til en pris under kr 200.000.- synes dette som et «kupp» i klassen som ellers er dominert av VC overseas og Patek`s i stål. I mine øyne er dette noe av det ypperste av «stealth wealth» ur i stål.
Det jeg lurer om, er hvorfor er det blitt "inn" i Norge med "Stealth Wealth"?
Gullkasser er blitt en "no go" (bortsett ifra når det er hvittgull fordi det ser ut som stål fra en viss avstand) mens luksusklokker med stålkasser og anonyme tallskiver er blitt "the new black".
I en del hundre år, handlet det om synlig status og det plutselig går over til "jeg er en billionær som gjemmer seg".
Kan ikke folk bestemme for seg selv? Eller blir de "Harry" stemplet med en gang?
Må de følge bevegelser som tydeligvis kommer fra tulle "influencer" som er dritt skremt av å bli ranet med pistol på trynet i Los Angeles?
Eller er det blitt en skam å bli vellykket?
Skal vi snart få en "Karl Marx" Rolex med rød steril tallskive?
Jaja, for mange spørsmål for en fredag kveld...
Folk burde sette seg inn i hva Powermatic 80 urverket er...
Tissot Caliber Powermatic 80 Watch Movement
Manufacturer Tissot Caliber Number Powermatic 80, Powermatic 80.111, PM80 Base Caliber ETA C07.111 (based on the ETA 2824-2) Lignes 11.5''' Diameter 25.6mm Height 4.6mm (needs confirmed) Jewels 23 or 25 Power Reserve 80 hours Lift Angle Unknown Vibrations Per Hour 21,600 bph, 3Hz Anti-Shock...calibercorner.com
"NO REGULATOR:
The Powermatic 80 is not equipped with an ETAChron or other type of regulating system. Similar to the Sistem51, the Powermatic 80 is laser regulated at the factory. This is what Tissot refers to as their “High-Tech” escapement. This doesn’t necessarily mean that the movement is impossible to adjust or service, but good luck finding parts or a watchmaker who will want to work on it. This is something for hardcore mechanical watch lovers to take into consideration before spending $1,000+ on a two-tone Tissot Luxury."
Norge har vel alltid vært et stealth wealth land?
Janteloven var enda sterkere i gamle dager, og japper har vært unntaket heller enn regelen.
Du husker helt rett. Jeg har akkurat hatt en North Flag inne til service, og hele verket byttes ut. Regner med de blir overhalt hos Kenissi og gjenbrukt.Til sammenligning blir jo også "in-house"-verkene til Tudor byttet i sin helhet på service (om ikke jeg husker helt feil). Da snakker vi klokker til 3, 4, 5 ganger mer enn en typisk Certina/Tissot.
Joa, det er kanskje ikke helt ideelt. Men hvor problematisk er dette egentlig i praksis, for den typiske Certina/Tissot-kunden?
Her er det vesentlig å også nevne service-kosten (som kan inkludere skifte av verk): https://www.certina.com/no/customer-service/servicing-rates
Til sammenligning blir jo også "in-house"-verkene til Tudor byttet i sin helhet på service (om ikke jeg husker helt feil). Da snakker vi klokker til 3, 4, 5 ganger mer enn en typisk Certina/Tissot.
2208KrDu husker helt rett. Jeg har akkurat hatt en North Flag inne til service, og hele verket byttes ut. Regner med de blir overhalt hos Kenissi og gjenbrukt.
Vis vedlegg 280301
Ja, janteloven er fortsatt sterk hos en del men det stopper ikke mange nordmenn til å oppføre seg som amerikanerne når det gjelder bil, klær og klokker.
Poenget mitt er ikke at folk burde smøre pengene sine på fortauet, men å plutselig oppsøke en "stealth mode" er noe som kommer ikke fra Norge.