Klokkecafé – løst og fast om klokker

L3.410.4.63.6PR9.jpg


Longines Spirit har nå kommet i en ny og mindre versjon på 37 mm.


Skrukrone på disse? Visste ikke før i dag at det var det på originalen. Utrolig lekker klokke.
Noen som har en formening på om urverket, dets pålitelighet og servicevennlighet, er en stor oppgradering fra Powermatic 80? Var inne hos Grøtteland i dag og så på DS-2 som også var veldig stilig.

e: Herlighet, står jo chronometer på skiva... Da er det uansett mer presist!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Drister meg til reklame. Hvis du har lyst på en kul hverdags-Tuna og samtidig bistå humanitært arbeid i Ukraina:


Auksjonen går frem til førstkommende søndag kveld. Vinnerbudet går uavkortet til humanitært arbeid.

1646418406193.png
 
Redigert:
Drister meg til reklame. Hvis du har lyst på en kul hverdags-Tuna og samtidig bistå humanitært arbeid i Ukraina:


Auksjonen går frem til førstkommende søndag kveld. Vinnerbudet går uavkortet til humanitært arbeid.

Vis vedlegg 282686

Fantastisk. La inn link til auksjonen din i artikkelen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Artig at ingen av de store klokkemerkene finner plass i budsjettet til å stoppe eksporten til russland oppi alt dette.
Omega/Rolex går vel konkurs umiddelbart om de finner på å vise solidaritet, så blodpenger er vel penger det også.
 
Artig at ingen av de store klokkemerkene finner plass i budsjettet til å stoppe eksporten til russland oppi alt dette.
Omega/Rolex går vel konkurs umiddelbart om de finner på å vise solidaritet, så blodpenger er vel penger det også.
Vil ikke det regulere seg selv når Russiske forhandlere/importører, får problemer med å betale til utlandet?
 
Artig at ingen av de store klokkemerkene finner plass i budsjettet til å stoppe eksporten til russland oppi alt dette.
Omega/Rolex går vel konkurs umiddelbart om de finner på å vise solidaritet, så blodpenger er vel penger det også.

Swatch Group, Omega altså, har stoppet eksporten, men holder butikkene åpne.

 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Artig at ingen av de store klokkemerkene finner plass i budsjettet til å stoppe eksporten til russland oppi alt dette.
Omega/Rolex går vel konkurs umiddelbart om de finner på å vise solidaritet, så blodpenger er vel penger det også.
Tror ikke det vil ha noe betydning for Rolex eller Omega om de stopper eksporten til Russland (som ikke er et stort marked for de ser det ut som)
5AB81B7D-5AA5-474D-8222-BD6849637328.jpeg
 
En kammerat var på jakt etter rimelig mekanisk klokke. Vi så på flere barske russiske, men etter invasjonen ble det selvfølgelig kansellert.

Men da fikk jeg spørsmål om det fantes ukrainske klokkeprodusenter. Helst mekaniske. Der har jeg ikke kunnet bidra med hverken kunnskap eller funn.

Noen her som vet om noe?

8
 
En kammerat var på jakt etter rimelig mekanisk klokke. Vi så på flere barske russiske, men etter invasjonen ble det selvfølgelig kansellert.

Men da fikk jeg spørsmål om det fantes ukrainske klokkeprodusenter. Helst mekaniske. Der har jeg ikke kunnet bidra med hverken kunnskap eller funn.

Noen her som vet om noe?

8
https://us.kleynodwatches.com/