Klokkecafé – løst og fast om klokker

Ser der er særlig mangen som skal kjøpe vintage klokker på Finn. Ikkje at eg skal selge , men eg blir jo særlig skeptisk til å eventuelt kjøpe noke som en elleranna sjølvlært luring har hatt pølsefingrene sine bort i . Tviler jo på det er seriøse urmaker som kjøper med heller skjult profil på finn då . Polish og ny reim og ut til doble prisen ? Er det ubegrunnet skepsis ?
 
Ser der er særlig mangen som skal kjøpe vintage klokker på Finn. Ikkje at eg skal selge , men eg blir jo særlig skeptisk til å eventuelt kjøpe noke som en elleranna sjølvlært luring har hatt pølsefingrene sine bort i . Tviler jo på det er seriøse urmaker som kjøper med heller skjult profil på finn då . Polish og ny reim og ut til doble prisen ? Er det ubegrunnet skepsis ?
Jeg har lurt på om det er noen som håper på at dødsbo bestående av "gamle klokker, trenger nytt batteri" inkluderer en Rolex. Det finnes fortsatt mange som mener at gammelt = verdiløst, spesielt om det er ting de ikke kan noe om. Jeg hadde et par Italienske landeveissykler stuet bort i barndomshjemmet som ble kastet av min mor da de hadde container, fordi "det var jo bare noe gammelt skrot"...!
 
Jeg har lurt på om det er noen som håper på at dødsbo bestående av "gamle klokker, trenger nytt batteri" inkluderer en Rolex. Det finnes fortsatt mange som mener at gammelt = verdiløst, spesielt om det er ting de ikke kan noe om. Jeg hadde et par Italienske landeveissykler stuet bort i barndomshjemmet som ble kastet av min mor da de hadde container, fordi "det var jo bare noe gammelt skrot"...!
Jesses .
Joda , men ser at markedet for vintage er heller rmerkligt. Klokker som helt tydelig er ordna på uten forklaring og so har en dissa finn brukerene som er helt uinteressert i å kjøpe vintage eller annet i nærheten av fornuftig pris
 
Innmari kul!

Har du noe å mene om den opplevde kvaliteten?

Minner meg om Zenith Defy skeleton titan/gummi. Som jeg syns er en super klokke.

Har dessverre ikke fått håndtere den live. Men øvrige Tissot kompositt-klokker har hatt bra opplevd kvalitet, så forventer det samme her. Til prisen er jo øvrige PRX meget bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Noen med Yema Superman her?
Jeg er nysgjerrig, blir man lei den bezellåsen? Jeg ser for meg at den hekter alt som finnes av gensere, stemmer det?
 
Et aldri lite ikon returnerer etter 35ish år. Nå i større kasse. Av ren nostalgi håper jeg at merket som enkelte hevder «reddet» El Primero, har laget en av klokkeverdens beste lenker, en gang ble kalt ; the architects of time, og sist men ikke minst pirret et ungt klokkehjerte dypere inn i denne galskapen nå får en liten dytt inn i søkelyset igjen.

IMG_3527.jpeg
 
Noen med Yema Superman her?
Jeg er nysgjerrig, blir man lei den bezellåsen? Jeg ser for meg at den hekter alt som finnes av gensere, stemmer det?

Har aldri merket noen problemer med akkurat det. Irritasjonsmomentet med Superman er at kronerøret (kjenner ikke norsk terminologi) er veldig tynt og det gjør det vrient å få krona på plass uten å treffe feil gjenger.

Noen nyere Superman modeller har ikke denne låsen.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Jeg vet ikke helt om det bør lages en egen tråd, og jeg frykter at klokkestafett-tråden kommer til å gå off-topic relativt raskt hvis jeg tar dette opp der, men altså, dette:

En g-shock square må alle ha. Livet blir bare feil uten.

Nope! Dette er jo rett og slett ikke sant! Livet uten G-Shock er et velbalansert og godt levd liv. Et liv med G-Shock vil karakteriseres av en gigantisk klump om armleddet som ser ut som den vokste frem på 80-tallet, som ikke skal være på noe armledd annet enn på tenåringer på 80-tallet (og en og annen ordentlig soldat eller søk- og redningsspesialist) og som aldri blir vintage-kult.
Så, da er det avklart.
 
Jeg vet ikke helt om det bør lages en egen tråd, og jeg frykter at klokkestafett-tråden kommer til å gå off-topic relativt raskt hvis jeg tar dette opp der, men altså, dette:



Nope! Dette er jo rett og slett ikke sant! Livet uten G-Shock er et velbalansert og godt levd liv. Et liv med G-Shock vil karakteriseres av en gigantisk klump om armleddet som ser ut som den vokste frem på 80-tallet, som ikke skal være på noe armledd annet enn på tenåringer på 80-tallet (og en og annen ordentlig soldat eller søk- og redningsspesialist) og som aldri blir vintage-kult.
Så, da er det avklart.
Vi trenger ikke krangle. Vi bor i et fritt land og det er lov å ta feil ;)
gmwb5000.JPG
 
  • Haha
Reaksjoner: Parmined