Klokkecafé – løst og fast om klokker

Fin den der, men synes viserne på ei slik solid klokke fremstår designmessig litt stutte og butte. Så det på IG, og fikk DM fra folk som ikke likte at jeg sa det. Anyway; synes fortsatt den klokka hadde hatt godt av litt lengre visere.

Vel, viserene er litt typisk sverdviser MK2 som Mil-Sub og SM300 : det liker jeg.
Men på kronen og de bezels fugene synes jeg at noe ble gjort feil.

@Olando Prisen reflekterer litt at klokken har et in-house Eterna urverk.
Men for en veldig første klokke av et ukjent varemerke ble det litt mye ja: hvis man faller ikke pladask for selv klokken...
Og for det, etter min mening, burde klokken ha litt mer forskjellige ting enn det den har på sin design:D
ODBlackBlack04.jpeg

ODBlackBlack02.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Olando
Fakta er vel om at de hadde vært lengre hadde de vært ennå mere lettleste og hatt bedre proposjoner.
Tom

Men då måtte den ha vært større :)

Kan jo ha noke med at eg i jobben liker at den også fungerer i dårlig lys. Forøvrig svært mange klokker som IKKJE fungerer så godt på tross av begeistring frå Internett verden ;)

Men då måtte den ha vært større :)

Kan jo ha noke med at eg i jobben liker at den også fungerer i dårlig lys. Forøvrig svært mange klokker som IKKJE fungerer så godt på tross av begeistring frå Internett verden ;)
Trenger du god lesing av klokke i dårlig lys skal du kjøpe deg en Tudor Pelagos, har i over 40 år vært avhengig av noe som fungerer, tåler juling og samtidig er lesbart om natten - Pelagos er IMHO best value for money.
Tom

@Tom Henriksen Det var faktisk den eg var å skulle beskue den gangen eg endte opp med polar. Manglende Gmt og lysten på kvit skive samt at når eg stod der med polar på hånda so skjønte eg ikkje ka all kritikken rundt den egentlig gjaldt.

Nå er snart året slutt og da kommer opptellingen av klokkebrukstatistikken min.

Det er lite som kan rokke på topplasseringene. Neste år blir kanskje å prøve å bruke outsiderne mer?

8

• Liker
Reaksjoner: Nicolai