Ja sant, så noen Seiko også.Kan så være. Jeg har imidlertid flere Seiko og Grand Seiko enn Rolex og Tudor. Har også Cartier. Casio, Tissot og Swatch har jeg hatt jevnlig siden 80-tallet.
Helt ærlig kjøpte jeg noen Casio en del år siden men de holdte seg ikke lenge på meg eller i boksen.
En Marathon kvarts også sover i boksen sin med død batteri.
Den siste Casio, ga jeg vekk til sønnen min når han gikk i Marinen.
Jeg har eid noen kvarts siden 92, det meste var Sveitsiske militære utgaver og jeg har fortsatt en kvarts Maurice Lacroix kronometer, men det slutter der.
Jeg liker mekaniske klokker første og fremst fordi de "lever" og har et "hjerte".
Jeg startet i 92-93 med Vostok automatiske klokker fordi de var solide og billige.
Da hadde jeg lyst for mekanisk.
Før det, likte jeg ikke å ha klokker: jeg hadde ikke lyst for "begrensninger" eller "regulering".
Men i 96-97 så jeg ofte på Cartier sin butikk på Place Vendôme : det var rett foran jobben jeg hadde for Chanel.
Der hadde de Rolex Submariner på visning, men det var 2mnds lønn for meg, og sånn hadde jeg ikke råd til, hvis jeg skulle ha ferie vekk fra Paris.
Nå har jeg hatt omtrent 20 til 30 klokker i boksene for de siste 15 år.
Grunnen til at den kvarts era feilet til å fullstendig undergrave den mekaniske era, var at folk kom til å mer og mer etterspørre på mekaniske klokker.
Folk ble fort lei av kvartsen fordi den har lite til ingen sjel.
Spørs om hvordan du ser på det du bærer.