Johan På Snippen
Støttemedlem
En höjdare! For noen fortellinger, det fenget virkelig. Og for et sjakktrekk å kun ta med seg roségullklokker, jeg får den verste sort frysninger hver gang Jim sier schtååål.
Vis vedlegg 351445
Ja da var vi her. Hm er dette en forbedring ?
Er ikke ofte jeg er skuffet over IWC, men dette var kjipe greier.Vis vedlegg 351445
Ja da var vi her. Hm er dette en forbedring ?
Nydelig design. Mindre nydelig pris.Ny monopusher fra Vulcain, 38,9 x 13 mm, Selitta SW510, NOK 36254 eks. mva. Vis vedlegg 351556
Enig i det, men her virker det som om de aldri kan vinne. Begge deler er alltid feil, basert på diverse kommentarer på klokkefora...Lækkert, skiven sett bort fra horisontale linjene er veldig 62MAS. Skal jeg pirke på noe, savner krona kl 4, det er Seiko
Ville prøvd å fjerne kvarts-kravet. Mye morro mekanisk, varig og klassisk i samme prisklasse som Seikoen. Tudor 39mm eller Bb58. Sinn. Oris. +++Da jeg skulle kjøpe min "siste" klokke, til å gå med hver dag livet ut, følte jeg at jeg ikke hadde alternativer. Kriteriene jeg hadde (og har) er:
... Valget ble en Grand Seiko SBGN027, men det føltes ikke veldig som et valg. Det føltes mer som om det var den eneste klokken som møtte alle krav. Tar jeg feil?
- Skrukrone
- 35-39 mm
- Kvarts
- Høy presisjon
- Bygget med samme standard som godt mekanisk urverk; kan vare "evig" gitt service
- Lekker samt robust, kler både skjorte og strand.
Bonuspoeng, men intet krav: GMT-funksjon
SBGN005 - på alligator og lenke - og til ulike anledninger:Da jeg skulle kjøpe min "siste" klokke, til å gå med hver dag livet ut, følte jeg at jeg ikke hadde alternativer. Kriteriene jeg hadde (og har) er:
... Valget ble en Grand Seiko SBGN027, men det føltes ikke veldig som et valg. Det føltes mer som om det var den eneste klokken som møtte alle krav. Tar jeg feil?
- Skrukrone
- 35-39 mm
- Kvarts
- Høy presisjon
- Bygget med samme standard som godt mekanisk urverk; kan vare "evig" gitt service
- Lekker samt robust, kler både skjorte og strand.
Bonuspoeng, men intet krav: GMT-funksjon
Skrevet litt om DEFY Skyline Skeleton (som nå svært nylig også ble lansert som en spesialmodell i annet materiale i samarbeid med Time & Tide)..
Tett på Zenith Defy Skyline Skeleton
Ikke liker jeg skjeletterte klokker og ikke liker jeg gimmick. Denne byr på begge deler.www.tidssonen.no
Vis vedlegg 351850
Jeg liker godt utseende på den nåværende Defy-serien, men den løpske sekundviseren er en dealbreaker for min del. Jeg får høyt blodtrykk bare av å se på den, og synes den gjør hele utrykket på klokken utrolig masete. Synd, for klokken er kul ellers.Skrevet litt om DEFY Skyline Skeleton (som nå svært nylig også ble lansert som en spesialmodell i annet materiale i samarbeid med Time & Tide)..
Tett på Zenith Defy Skyline Skeleton
Ikke liker jeg skjeletterte klokker og ikke liker jeg gimmick. Denne byr på begge deler.www.tidssonen.no
Vis vedlegg 351850
Sannelig, men jeg vil ha kvarts-presisjon. Jeg har hatt mer enn én mekanisk klokke, og klarte aldri legge fra meg en lett irritasjon over å måtte stille klokken en gang i uken, og heller ikke robusthet. Tudor er dessverre ikke helt min stil, da de ofte er litt klumpete i designet og litt for prestisjetunge i merkevaren. Om noe skulle jeg hatt en Certina DS-2 igjen!Ville prøvd å fjerne kvarts-kravet. Mye morro mekanisk, varig og klassisk i samme prisklasse som Seikoen. Tudor 39mm eller Bb58. Sinn. Oris. +++