Klokkedepresjon?

Medlem
3. feb. 2013
Innlegg
841
Sted
Lillestrøm
Siden jeg ble helskuffet av den nyankomne Patek 5711 ved påsketider i fjor, har interessen vært like volatil som Bitcoin er for tiden.

Jeg står i lister for det ene og det andre, men akkurat nå gleder jeg meg ikke over dagens samling, eller jakten (listene.)

Finnes det noen gode kurer mot dette? Noen andre med lik erfaring?
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Siden jeg ble helskuffet av den nyankomne Patek 5711 ved påsketider i fjor, har interessen vært like volatil som Bitcoin er for tiden.

Jeg står i lister for det ene og det andre, men akkurat nå gleder jeg meg ikke over dagens samling, eller jakten (listene.)

Finnes det noen gode kurer mot dette? Noen andre med lik erfaring?

Tror svaret ditt ligger i å skaffe noe som man ikke bare kan sette seg på liste på. Hva med noe gammelt?
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
@Larsnie - Jeg vurderer nettopp det :)

Ta frem arvegodset etter min kjære bestefar. En fantastisk EDOX fra 90-tallet. Han bar den hver eneste dag i 28 år.

Jeg skal gi dere en full oppdatering når jeg har gjennomført "prosjektet". Kanskje det er veien til klarhet?
 
Redigert:
@Larsnie - Jeg vurderer nettop det :)

Ta frem arvegodset etter min kjære bestefar. En fantastisk EDOX fra 90-tallet. Han bar den hver eneste dag i 28 år.

Jeg skal gi dere en full oppdatering når jeg har gjennomført "prosjektet". Kanskje det er veien til klarhet?

Tror du er på rett spor.
Den klokken jeg bruker mest er min fars gamle Speedmaster.
Den arvet jeg da jeg var femten og sto til konfirmasjon.
Håper du finner tilbake til klokkegleden.
 
Litt klokkedepresjon er sunt. Sterkere tilbake senere. Edelt metall og til og med dressur frister mer og mer her.

Hva med en Lange- eller en VC-modell uten venting?
 
Gratulerer med både daytona og beslutning om hvit måned. La oss få se Edox og få oppdatering underveis eller etter prosjektet.

Lars Birger