Klokkedesign - "The devil is in the details"

413FA907-F3AB-4BE3-84A3-03CFEF6EB310.png

En penis her og en penis der..
 
Tipper denne «design feilen» er et resultat av at dato vinduet er lokalisert der det er. 3-markøren blir naturlig komprimert og tudor har valgt å komprimere markørene ved 6, 9 og 12 , og flytter tilhørende indekser for å skape symmetri. Jeg vet ikke så mye om tudor sine BB urverk, men mulig GMT’en er en videreutvikling av nodate urverket, og dato komplikasjonen medførte noen kompromisser.. hvem vet?
Uansett.. morsom observasjon og veldig nerdete
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Genta
Man ønsker at merkene lager sine egne design, men at de flytter timemarkøren en millimeter eller to det er ikke riktig design?

Spøk til side. Jeg liker denne diskusjonen. :)

Fordelen med å flytte de større timemarkørene lenger ut på skiva er at avstanden til viserne blir likere. Det syntes jeg er fint på en klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: jayeff og hakotorg
Liker også diskusjonen! Deilig med en tråd med litt nerdete innhold og ikke bare «jeg har tatt ut en Rolex fra AD og hva kan denne selges for. Klokka ble tatt ut i går, men sertifikatet har dessverre blitt borte gjennom gårsdagen løp. Den har grønn tag og ventetiden på denne er etter det jeg har hørt 44 år»

On topic: jeg har ikke lagt merke til Tudoren selv. Er helt enig som en her skriver at skiven får et litt ovalt preg. Og speedmasteren, den har bare en fuck you-finger kl. 12:p
 
Har til gode å se noen som omtaler dem positivt.

Kanskje de er designet til Russland eller Kina eller noe sånt?
 
Kanskje de er designet til Russland eller Kina eller noe sånt?
Dette var min tanke også, nyrike russere eller kinesere er vel i flertall kontra det som omtales som ‘the watchfamily’ i SoMe. Så da viser det seg vel at AP er akkurat som enhver Kickstarter, og vil tekkes det bredeste markedet.
 
Ta Bell&Ross som et eksempel. De har benyttet et rundt apparture til datoskiven og satt tallene på skiven en naturlig vei.

Merk at fonten benyttet på urskiva er også benyttet på datohjulet.

Når AP lager noe fra bunn av så velger de å lage en utskjæring på urskiven som bryter med alle de andre runde formene og talla på urskiven ligger det null innsats i.

Screenshot_20190113-092737_Samsung Internet.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og Bezel
Har til gode å se noen som omtaler dem positivt.

Kanskje de er designet til Russland eller Kina eller noe sånt?
Jeg omtaler den tildels positivt. Kassen synes jeg er veldig flott. Registrerer at det jevnt over er hylekor. Så får en se om noen år. Det er ikke alltid Love at first sight er det eneste som gjelder

3hands’en etterlater en stor tom skive ja. Likesom etpar av de klassiske IWCene bla etpar GST og en Portugiser og to.

Tiden vil vise
 
  • Liker
Reaksjoner: Simtei
Ta Bell&Ross som et eksempel. De har benyttet et rundt apparture til datoskiven og satt tallene på skiven en naturlig vei.

Merk at fonten benyttet på urskiva er også benyttet på datohjulet.

Når AP lager noe fra bunn av så velger de å lage en utskjæring på urskiven som bryter med alle de andre runde formene og talla på urskiven ligger det null innsats i.

Vis vedlegg 129010

jeg er ikke enig i at utskjæringen for dato bryter med designet ellers. Min personlige mening er at en rund utskjæring hadde sett mye være ut, spesielt når den er plassert helt nede mellom 4 og 5 slik den er her.
Artboard 1-100.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU