Klokkekjøp på internett

Urverket er blant de billigste på nett av "forhandlere", de er ikke "AD" (Authorized Dealer). Det er skrevet mye om urverket, så dersom du søker her inne eller på Google så får du helt sikkert mange svar.

Tror i korte trekk konklusjonen er; dersom de har klokken på lager, så er det greit å handle der. Har de ikke klokken på lager så får du i beste fall en svært usikker leveringstid. Det skal sies at jeg ikke har noen personlig erfaring med urverket, men har selv snust på en ny Omega Speedy Pro der.

Okei, takk for svar. Beklager om dette høres dumt ut, men hva vil det si at de ikke er authorized dealer? Man får fortsatt den samme garantien på klokken osv.
Hva med denne siden? jurawatches.co.uk er mye fint her også :)

Du får ikke garantien fra produsenten, men nett utikken har gjerne sin egen garanti ordning. Noen klokker kommer med papirer stemplet fra forhandler selv om du kjøper på nett og da gjelder vanelig ordning.

Kort oppsumert, les hva side du vurderer å handle på gir av garanti

En rask titt på urverket viser at de tilyr begge deler, noen kommer med autorisert garanti fra produsent og noen med 2 års urverket garanti. Sjekk på klokken du vil ha

Redigert:
Jeg har kjøpt en JLC Master Geographic og en Speedy Pro der. Begge kom med AD-stempel på garantikort og i komplette uåpnede pakninger. Speedyen var på lager og kom etter en ukes tid, JLCen måtte de skaffe og da tok det en måned.

Bjerke fortale en skrekkhistorie hvor klokken var kjøpt på "uret.se" og kom med stempel fra offisiell forhandler, men var meldt stjålet etter ran hos denne AD...

Okei, takk for svar. Beklager om dette høres dumt ut, men hva vil det si at de ikke er authorized dealer? Man får fortsatt den samme garantien på klokken osv.
Hva med denne siden? jurawatches.co.uk er mye fint her også :)

Jurawatches er en god butikk. Prestigetime.com er også en nettbutikk fra utlandet som jeg bare har positive ting å si om (dog er de grey-market, altså det samme som urverket bare mye større, og ikke AD på annet enn Orbita winders).

Når vi er inne på det å handle fra nettet, så er klokkekjøp her på TS veldig lurt! Kjøper du fra good-guys (søk i referansetråden) så handler du helt trygt. Brukeren Mogens er den største selgeren her inne, og er 100% til å stole på.

Redigert: