Klokken jeg aldri skulle solgt!

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Sitter og gremmer meg litt over at jeg solgte min Datejust 1601 fra 1975/76. Skulle kjøpt en jubileelenke og hatt den perfekte unisexklokken, som også "minnimus23" kunne brukt! Pokker!:roll:

IMG_3067.jpg

Hvilke klokker angrer dere på at dere solgte og hvorfor? Og har dere tenkt å kjøpe dem på ny? :D

Alle Rolexene jeg har solgt, spesielt Datejusten :(

Pluss en haug andre :p

Hvilke klokker angrer dere på at dere solgte og hvorfor? Og har dere tenkt å kjøpe dem på ny? :D

Det er en klokke jeg angrer på at jeg solgte, og det er en 2004mod Breitling Superocean med lenke og svart skive. Grunnen er rett og slett at det var den første klokken min med automatisk urverk, og den første "skikkelige" klokken. Kjøpte den ny på Bjerke, og eiergleden ved den har jeg faktisk ikke opplevd siden. Det var uhorvelig mye penger for en student, og jeg ble nødt til å selge den etter tre år da jeg rett og slett var blakk... Veldig synd, men det måtte til akkurat da :)
På en måte feil å si at jeg angrer, da det skjedde av nødvendighet, men likevel...
Kommer nok ikke til å kjøpe en brukt 04mod Superocean igjen, men har lyst på en blank Breitling i samlingen igjen :)

Av mange som har gått ut siden klokkeinteressen tok seg opp, er det denne jeg gjerne skulle sett ikke ble solgt.
Ingen spesiell grunn til at så skjedde, bare et innfall om å la enkelte ur i samlingen sirkulere litt.

Den skal inn igjen. Portuguese-linjen til IWC er av de vakreste, og denne med IWC Calibre 5000 og Pellaton windingsystem er blant noe av det beste. En must-have :cool:

35bae08e.jpg

Huff og huff. "Trøsten" er at salgssummen i alle fall har gått til gode formål. (Les: Nye klokkekjøp).

Men pokker og! :(

Av mange som har gått ut siden klokkeinteressen tok seg opp, er det denne jeg gjerne skulle sett ikke ble solgt.
Ingen spesiell grunn til at så skjedde, bare et innfall om å la enkelte ur i samlingen sirkulere litt.

Den skal inn igjen. Portuguese-linjen til IWC er av de vakreste, og denne med IWC Calibre 5000 og Pellaton windingsystem er blant noe av det beste. En must-have :cool:

35bae08e.jpg

+1
For meg er den en klokke jeg gjerne skulle hatt ;)

Det må være fire klokker jeg angrer spessielt på, først ut - GMT-Master 2 16710 "Coke" som var min første "ordentlige" klokke som virkelig smilte til meg, var kry som en hane når jeg bar den.
Med skranglelenke og det hele:D

5apano.jpg

Andre klokken er Panerai 312, den første og eneste klokken jeg har kjøpt ny hos AD.
Var en smule fornøyd når jeg gikk ut av butikken med den, ble dessverre solgt i et svakt øyeblikk:(

103fmva.jpg

Tredje ut i rekken er Explorer 2, også solgt i et svakt øyeblikk for å i utgangspunktet finansere den nye.
Nå er midlene brukt opp og ingen ny har funnet veien til min arm, men en hvit 42mm kommer (det tar bare litt tid):D

f224ib.jpg

Og sist ut for denne gang er faktisk en Helson Shark Diver:eek:
En genial beater jeg har savnet ganske ofte, spessielt i sommer:cool:
Skal prøve å få tak i den nye 42mm versjonen når det forhåpenligvis dukker opp noen på bruktmarkedet.

f28u93.jpg

Rolex 16800
Rolex 14060M
Rolex 14270
Rolex 16570
Rolex 1680

14060M og 14270 hadde jeg vett nok til å kjøpe på nytt, men de forsvant ut igjen.
Så noen bilder fra en av fjorårets fjellturer i dag, og suget etter 14060M på perlon ble voldsomt..

61852_471218790732_663175732_7151111_3126617_n.jpg

:D svarte på samme spørsmål for noen dager siden på et annet forum, denne savner jeg :

image7359.jpg

savner også litt en YachtMaster, en SeaDweller 1665 og en RoyalOak Chrono men det er overraskende mange som jeg trodde først jeg skulle savne ( Explorer Freccione, Daytona, JLC Master Perpetual, 1680, Portuguese Chrono, PAM56 ).

ps: mikkemus, din 1601 har det fint og den er ikke langt unna ( om den står for tur en dag blir du den første informert)

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Denne::evil:
DSCF0031.jpg

Ellers har jeg hatt en Explorer II polar som jeg har sverget på å skaffe meg igjen.:(

Min förste Speedy Pro ifra 2002, mangen gode minner med den og angrer jeg solgte den

Jeg savner vel egentlig hver eneste klokke jeg noengang har kvittet meg med, men det eneste som fremdeles mange år senere kan få meg til å banke hodet i noe hardt er tanken på at jeg byttet bort min 1969-modell Omega Speedmaster. Idiot.

Solgte min 16234 som var jevngammel med meg selv. Det var en generaltabbe av de sjeldne, men man må jo få seg noen lærepenger av og til. Jeg hører fremdeles skranglingen fra den lenken i hodet fra tid til annen, hehe :)

Kan ikke si at jeg angrer på noen salg, men det er mange jeg angrer på at jeg ikke kjøpte. En MilSub eller Comex ble jo solgt for "småpenger" for 10-12 år siden...

En ting er sikkert, at denne fella skal ikke jeg gå i;)
Min første skikkelige klokke, som er og blir en keeper!

Så denne klokka angrer jeg ikke på at jeg ikke kommer til å selge, hehe.

bilde-38.jpg

Kan ikke si at jeg angrer på noen salg, men det er mange jeg angrer på at jeg ikke kjøpte. En MilSub eller Comex ble jo solgt for "småpenger" for 10-12 år siden...

Hva kostet milsubben feks for 10-12 år siden? Dagens priser er jo hinsides, så de modellene der er "out om my reach" ihvertfall.

Hva kostet milsubben feks for 10-12 år siden? Dagens priser er jo hinsides, så de modellene der er "out om my reach" ihvertfall.

Vel, de var ikke spesielt populære. Sothebys og Christies hadde vel en minstepris på omlag 2000 pund på auksjoner rundt årtusenskiftet, og de ble ikke alltid solgt. Mener det ligger noen eksempler bakerst i James Dowlings og Jeffrey Hess' Rolex-bok.