Var ganske triggerhappy og la bud første dagene på eBay,
riktignok på klokker i få-hundre-$-klassen men alt uten Seamaster'n og et oransje monster glapp.
Kanskje like så greit det, skjønt nå at regnestykket bør inneholde variablene +25% mva + inntil $35 frakt + fortollingsgebyr og lang venting
I 2008 fikk jeg second-chance offer på E-bay med tilbud om å kjøpe en Blancpain Fifty Fathoms 50th anniversary - 40 millimeter med kjeramisk bezel. Den kom i tre serier a 50 eksemplarer, og er nesten helt lik 45mm storebroren. Prisen var 7.800 usd. På den tiden fikk man en brukt 45mm for ca. 8.500 usd, og store klokker var i vinden, så jeg var ikke helt overbevist, og endte opp med en stor i stedet.
Den største dealbreakeren var nok at den ikke kom med eske, og jeg er i utgangspunktet skeptisk til second-chance offers. Det viser seg imidlertid at boksen på denne modellen ofte ble ødelagt, så å finne en med boks er nesten uhørt.
For et par måneder siden ble et eksemplar solgt for nærmere 20.000 usd. Det hører også med til historien at jeg solgte Blancpain FF'n jeg endte opp med å kjøpe fordi jeg følte den var alt for stor på håndleddet. Den hadde vært perfekt med ca. ja, la oss si 40mm. Aaaargh!
Glapp akkurat en Breitling på bukta i dag, pga at ebay appen gir feilmelding om selger ikke har lagt inn at han sender internasjonalt Skal ALDRI bruke den appen igjen!
Er fortsatt sint på meg selv for at jeg ikke tok en telefon til selger av en Omega Speedmaster Professional som ble lagt ut midt under familiemiddagen på søndag. 6.000,- for en "first on the moon-watch" er ikke dumt... Sendte isteden sms som ikke ble besvart før litt utpå kvelden. Da hadde han allerede lovet den bort til en annen