Klokkeplaner for 2025

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Sted
Vestlandet
Det har jo blitt en tradisjon på TS å legge ut klokkeplanene for året som kommer.
Så har vi fasit om ett år.;)
Jeg har egentlig ingen planer for 2025, men hvis det skulle dukke opp noen uventede kroner vil jeg kanskje gå for en Datejust.

4077085912.jpg

Hva er deres planer for 2025? :)

Klokkeplaner jaa.
Har veldig lyst på 3 klokker inn. Speedmaster, explorer 1 eller 2, samt Radium sin Ikon!

Meen blir sikkert noe heeelt anna kjenner jeg meg selv rett😂
Går inn i 2025 med disse 2 på rotasjon i allefall👌

Vedlegg

• IMG_7324.jpeg
    IMG_7324.jpeg
    193,4 KB · Visninger: 0
  • IMG_7323.jpeg
    IMG_7323.jpeg
    155,8 KB · Visninger: 0
Vi får se! Venter fortsatt på en godbit, håper den lander ila 2025 :cool:

Ellers gleder jeg meg til Watches and Wonders i April. Vurderer å ta turen. Noen andre som tar turen?

Jeg får litt puls av en viss Reverso, men kun på sikle stadiet enn så lenge.

Ble ingen større klokkekjøp i 2024, bare en Seiko 5 GMT (Yuto Horigome, veldig kul) som gave til meg selv i anledning fast kontrakt på jobb. I år skal jeg bestemme meg for om jeg kjøper en Tudor Pelagos 39, eller venter i ett eller to år til og går for en femsifret Submariner.

Edit: Om det skulle komme en Pelagos 39 GMT i vår blir saken kanskje enklere... :love:

Det skal dukke opp en sub no date. Jeg ser veldig fram til det, konton er sikkert ikke like fornøyd.
1735133092266.png

Kjøpte Tudor chrono blue i høst og ble veldig gald i den så det har passet godt med søsteren også, Tudor Chrono pink. Men det er vel som å vinne i lotto slik som situasjon er i dag. Men det er jo tross alt noen som vinner, får håpe at det blir min tur :)
1735133383886.png

Sikler også litt på Tudor BB 41mm.
1735133619885.png

Fasiten har jeg i desember 2025.

Fikk meg til å sjekke 2024-planen.
Ingen, null, nada, niks realisme og hold i fjorårets plan!

Da hadde jeg disse, med plan om å fylle hullet:
1735136210901.png

Planen for 2025: vente på 126500, som neppe kommer før 2026. Da skal konas Panerai ut. Utover det skal det ikke skje endringer i boksen!

Husker ikke hva som var årets plan, men det ble helt sikkert ikke sånn. Inn har jeg fått en Swatch Mission to Moonphase i hvitt, og spontankjøp av en Speedy 50th Anniversary "Patch". Dette komplimenterer BB58 og Orange Monster, samt en eldre Tag Heuer Fornula 1 og en F91W.

Ser at det åpenbare er enten noe dressy eller noe feltklokke-aktig, og da blir det fort Nomos og/eller Sinn, tenker jeg.

Time will sjåv.

Absolutt ingen konkrete planer, heldigvis. Men skulle Bjerke av en eller annen merkelig grunn ringe også neste år for å selge en Patek blir det vel vanskelig å avslå, selv om den skulle være firkantet.

For oss som dykker jevnlig med blant annet Submariner er det jo aldri feil med en 116610LV. Det er vel eneste klokka jeg angrer for at ble solgt. Men i.o.m. at (bruktprisene) folks prisforlangende -etter min mening- er latterlig blir det nok vanskelig, selv om jeg stadig holder et halvt øye åpent for en.

Den klokka @GrimReaper venter på kan jo være interessant. Får dra innom en forhandler en dag (det ikke er kø) og spørre pent om å få prøve den.
IMG_2377.jpeg

Vurderer å kvitte meg med alt. Mista det meste av interessen. Det ble heller ikke bedre av å se klientellet som stod i kø utenfor butikken i Nedre Slottsgate… Vi får se. Eneste som holder meg tilbake er at det er arvegods.
Hva menes med:
Det ble heller ikke bedre av å se klientellet som stod i kø utenfor butikken i Nedre Slottsgate ?

• Liker
Reaksjoner: BigT
Vurderer å kvitte meg med alt. Mista det meste av interessen. Det ble heller ikke bedre av å se klientellet som stod i kø utenfor butikken i Nedre Slottsgate… Vi får se. Eneste som holder meg tilbake er at det er arvegods.
Hvordan så klientellet ut?

• Liker
Reaksjoner: BigT
Hvordan så klientellet ut?
Jeg har aldri sett en kø utenfor en Rolex-butikk. Men da jeg leste det @BigT skrev så jeg det for meg umiddelbart: en gjeng hvite menn/ungdommer i 20-åra med kokain i baklomma, tatoveringer på armene og telefonene klar for opptak/foto til Instagram/TikTok. Sannsynligvis sto de høylytt og diskuterte siste nytt på Klokkeriet kombinert med den siste tids oppgang i kryptomarkedet. Og de hadde muligens på mokasiner, men det er jeg faktisk litt usikker på.

Det er bare det jeg så for meg, og da ville jeg også styrt unna. Men det kan jo være at det var et helt annet klientell akkurat den dagen.