Klokkeplaner for 2025

Sitter i en kinkig situasjon hvor jeg strengt tatt har en klokkekonto som tilsier at noe må ut før noe nytt kommer inn.
Samlingen er jeg ganske fornøyd med, tross den er historisk lav - bare 3 (!) i boksen nå…

Likevel er jeg manko en skikkelig dressklokke og fryktelig fysen på en Reverso og særlig en Duo-Face. Lysten ble ikke akkurat stagget av å prøve den hos Bjerke heller: Q2458422
173k er dog stivt… Jeg får legge min lit til manglende impulskontroll

IMG_5384.jpeg

Plutselig fikk jeg en Seiko i sommer. Dermed ble et hull fylt i det jeg anser som min lille samling. Planen for 2025 er derfor helt åpen. Føler ikke for å selge noe.

Neste kunne vært å finne en PO? Men det skal være 45mm, orange, 3-hands og med lenke. Sær der, men det er den fineste.

8

Har lenge hatt lyst på en IWC, for eksempel en Portugieser 40, og burde vel strengt tatt kontaktet Otteren før prisøkning. Samtidig ved jeg at bruktmarkedet er veien å gå for denne. 🤔Så kanskje blir det målet i 2025.

Ellers trenger jeg ei litt sporty klokke på lenke.

Har lenge hatt lyst på en IWC, for eksempel en Portugieser 40, og burde vel strengt tatt kontaktet Otteren før prisøkning. Samtidig ved jeg at bruktmarkedet er veien å gå for denne. 🤔Så kanskje blir det målet i 2025.

Ellers trenger jeg ei litt sporty klokke på lenke.
Hvordan ser prisøkningene på IWC ut for 2025? Har litt perifere planer om en Portugieser selv.

Mulig det kommer noen prisøkninger på nyåret, men min spådom for 2025 er at det vil bli mulig å få noen fine rabatter hos AD'ene igjen.

• Liker
Reaksjoner: SoulG
Ja satser på det. Det beste hadde jo vært en nedgang i pris. 😅
Det har skjedd før. Mener JLC justerte prisene sine noe ned i enkelte markeder så sent som i fjor. Ikke i Norge naturligvis, vi har jo en valuta som er helt i kne.

Men med få unntak får man rabatt på stort sett alt, med unntak av de heteste potetene.

Eller så kan man ha litt is i magen å vente til høsten når det nærmer seg mva-termin den 10.oktober. Da kommer både det ene og andre brått på "salg" til nissepriser hos enkelte forhandlere 😉

• Liker
Reaksjoner: SoulG
Det har skjedd før. Mener JLC justerte prisene sine noe ned i enkelte markeder så sent som i fjor. Ikke i Norge naturligvis, vi har jo en valuta som er helt i kne.

Men med få unntak får man rabatt på stort sett alt, med unntak av de heteste potetene.

Eller så kan man ha litt is i magen å vente til høsten når det nærmer seg mva-termin den 10.oktober. Da kommer både det ene og andre brått på "salg" til nissepriser hos enkelte forhandlere 😉
Når det gis rabatt, er det i form av klingende mynt eller f.eks ekstra rem ? Må prøve å huske datoen 10 oktober :)

Når det gis rabatt, er det i form av klingende mynt eller f.eks ekstra rem ? Må prøve å huske datoen 10 oktober :)
Ja, det er festlig å se hvor mange urmakerforretninger som brått selger ganske dyre klokker til halv pris tilfeldigvis rett før mva-forfall i oktober 😉 det er selvfølgelig trivelig å bjuda på, men jeg mistenker at sannheten er behov for akutt likviditet. Ta f.eks Omega som fronter "slutt på rabatter" hos AD'ene, også hagler det ut relativt nye og dyre modeller til 50%...lukter litt panikk da ja.

Rabatt i form av av avslag i pris. At de slenger med litt stasj ved siden av er jo alltid trivelig. Om det er remmer, penner, capser, sjerf, nøkkelringer, drikkeflasker eller hva det måtte være. Alltid gøy med merch 😊

• Liker
Reaksjoner: DJ41