Klokkeprodusenter og bilmerker

Pasop

Støttemedlem
Medlem
28. jan. 2014
Innlegg
899
Sted
Ytre Enebakk
Hei igjen,

Det er viktig å ha en plan med sin klokkemani.
Etter å ha samlet litt på måfå og finne ut hva jeg liker har jeg endelig funnet min plan, Eureka!!

Jeg liker veldig godt noen av Frederique Constant sine Healey modeller, og ikke minst noen av TH's Carrera modeller. Planen min har begynt å ta form, jeg vil lage en strategi for en langsiktig samling av klokker som har tilknytning til bilmerker. Jeg tror det er veldig mange av disse, og spør dere medlemmer om dere kan hjelpe meg å identifisere dem.

Foreløpig har jeg identifisert:
Frederique Constant - Healey
Tag Heuer - Carrera
Rolex - Daytona
Girard Perregaux - Ferrari
Ball - BMW (helt nytt samarbeid)
Omega - Michael Schumacher
Delbana - Aston Martin
Festina - Jaguar (er litt usikker på denne koblingen)

Nå er det ikke alle klokker fra alle produsenter som er interessante, men jeg synes det er mange kule klokker som har denne koblingen.

Sleng dere på og os av deres kunnskaper av klokke-bilfabrikant/racing koblinger.
 
IWC - Porsche
Hublot - Lamborghini
Panerai - Ferrari
JLC - Aston Martin

IWC - Mercedes (De samarbeidet med F. Porsche, men var ikke det mest som designer?)
(Ellers å er det jo en Pilot Mark XII Saab limited edition, men det var for en Saab forhandler i Tyskland.)
 
IWC - Mercedes (De samarbeidet med F. Porsche, men var ikke det mest som designer?)
(Ellers å er det jo en Pilot Mark XII Saab limited edition, men det var for en Saab forhandler i Tyskland.)

Og en litt mer indirekte kobling: IWC er sponsor for Volvo Ocean Race.
 
Hei igjen,

Det er viktig å ha en plan med sin klokkemani.
Etter å ha samlet litt på måfå og finne ut hva jeg liker har jeg endelig funnet min plan, Eureka!!

Jeg liker veldig godt noen av Frederique Constant sine Healey modeller, og ikke minst noen av TH's Carrera modeller. Planen min har begynt å ta form, jeg vil lage en strategi for en langsiktig samling av klokker som har tilknytning til bilmerker. Jeg tror det er veldig mange av disse, og spør dere medlemmer om dere kan hjelpe meg å identifisere dem.

Foreløpig har jeg identifisert:
Frederique Constant - Healey
Tag Heuer - Carrera
Rolex - Daytona
Girard Perregaux - Ferrari
Ball - BMW (helt nytt samarbeid)
Omega - Michael Schumacher
Delbana - Aston Martin
Festina - Jaguar (er litt usikker på denne koblingen)

Nå er det ikke alle klokker fra alle produsenter som er interessante, men jeg synes det er mange kule klokker som har denne koblingen.

Sleng dere på og os av deres kunnskaper av klokke-bilfabrikant/racing koblinger.


Omega-Schumacher linken er vel historie? Må nok kjøpe deg en AP nå hvis du vil være oppdatert ;)

Ellers har du:

Tag Heuer - Lewis Hamilton

Certina - WRC

Certina - Petronas


(ikke akkurat bilmerker, men du startet ballet med Schumacher)
 
Kult tema! Det første jeg hadde gjort er å hoppe på denne: :)

Säljes - Omega Speedmaster "Legend collection" | Klocksnack

F0EDCE27-4330-4419-A6A8-B85DD96E9AD6_zpsqfazdufm.jpg


Til salgs over kjølen, feteste Schumacher-klokka, IMHO.
 
En liten digresjon. Håper trådstarter ikke tar det ille opp.

JC Biver fortalte at Lamborghini nå skal komme med Hublot-ur i bilene. Dette har tatt minst et par år i forberedelser. Blant annet hadde det mye med sikkerhet å gjøre. Alt i følge Biver, så ta det med en klype salt.

I hans avhandling hørtes det en stund ut som Hublot skulle komme med biler og at Lamborghini bare skulle levere ratt og girspak. Ja, den mannen er litt av en skrue:rolleyes:
 




Har du råd til en (brukt) Maybach lager Wilhelm Rieber Tourbillons uret til deg. Klokken koster omtrent det samme som bilen...
 
bilklokke

Singer 911 og Heuer






OT : Ønsket samme ur til min 911, kontaktet importør for Heuer med forespørsel og purring, ikke svar engang.
Singer sier jeg må kjøpe en bil for å få klokken (det blir i dyreste laget og så er neppe bilen typegodkjent i Norge).
 
Sjelden som bare det!

Denne klokken er nok så sjelden at det nærmest er umulig å få tak i en, men men, her er den.
Volvo%2B01.jpg

1000w

Heuer%20Carrera%20Volvo.JPG
 
Healey - Carrera - Daytona og BMW

Tusen takk for tilbakemeldinger, det er så mye lekkert her. Nå er det på tide at vi deler noen flotte bilder.

Frederique Constant Healey


Tag Heuer Carrera


Rolex Daytona


Ball BMW


Girard Perregaux Ferrari


IWC Porsche


Hublot Lamborghini



Panerai Ferrari


Chopard Mille Miglia


Breitling Bentley


IWC Mercedes


Cabestan Ferrari




JLC Aston Martin


Delbana Masserati


Det blir ikke lett å vite hvor jeg skal begynne