Klokker til "hyggelige" priser

Har jo hatt litt klokker innom jeg og, og her er mine favoritter :)

Helson Sharkdiver Bronze
- ETA 2824-2, CuSn8 bronsekasse, titanbaklokk, heliumsventil. Rett og slett enorm kvalitetsfølelse for penga!
Kan plukkes opp til 5-7k på en god dag.

35F5845B-5D8D-4D1C-9C84-0DFB6A9663AF_zpsfzkf7jot.jpg


Lüm-Tec Combat B19
- Miyota 9015, CuSn8 bronsekasse og RÅ lume. Angrer litt på at jeg ikke snappet den opp igjen sist jeg så den ute.
Kan plukkes opp for ca 3-6k.
0073E86D-E4A1-4AA5-A34C-0701509CF0A1_zpsa6hhqh9s.jpg

24C93CAC-6824-4FDC-A8ED-1D15AB409CDC_zpst61fexnj.jpg

IMG_4452_zps9p9kk8ik.jpg


Hamilton Pan-Europ Chrono
- Kul re-issue av 71-modellen. Bygger stort, men utvilsomt en kul klokke! Ville gått for den blå versjonen om jeg skulle hatt den igjen.
Kan plukkes opp for omkring 5-8k.

IMG_4679_zpsnpaxyhqt.jpg


Seiko SKX007 Yobokeis
- Synes denne moden var sykt kul, og er vel få ting som gir mer for penga enn SKX.
Kan plukkes opp for 1,5-2k.

fullsizerender-3-jpg.3067


Seiko SARX013
Synes denne gir utrolig mye for penga. Utrolig flott tekstur i skiva, og kan minne litt om både Omegea AT og en Rolex Oyster Quartz i utformingen.
Kan plukkes opp ny til ca 4k.

A154F833-3CC6-4113-A8FC-CD1200ECE501_zpsfjdevoei.jpg


Seiko SBDC033 "Blumo"
- Klokka til venstre i bilde. (MM er også fet, men den går nok ikke helt i denne priskategorien). Utrolig kul klokke, med høy kvaltietsfølelse.
Kan plukkes opp for 2,5-3k.

IMG_6077.JPG
 
Redigert:
Slår også et slag for Helson! Tåler alt, ser kule ut, sinnsyk lume



Og hvis jeg strekker strikken litt så vil jeg legge til Tag Heuer sin Aquaracer-serie, som har er veldig value for money. Bruktprisene på disse er latterlig lave i forhold til hva du får. (PS, legg gjerne inn latterlig lavt bud, da jeg vurderer å bytte denne ut for en Aquaracer Chronograph :D)

Slår et slag for Helson
 
Orient er og et merke som bør nevnes i en slik tråd.
Eg har hatt 2, og begge er "bra" klokker i sin prisklasse.

Den mest vanlige, som eg ofte ser her på sonen er modellen Orient Mako.
Denne hadde eg inne ein kort periode. Fekk dermed litt for lite tid med den til å kunne vurdere den, men den er ein gjenganger her på sonen, og kan plukkes til en meget ok pris.


Den andre eg hadde var ein Orient M-Force. Denne var hakket hvassere enn Mako, og hadde en litt høyere pris. Lenka som fulgte var crap, og lugwidth var 23mm...Eg bestilte min første reim frå @Olando til denne. Og jaggu har eg kjøpt mye reimer etter dette. ALLTID nøgd med reimene frå Olando.
Kassen og klokka virka bra gjennomført, og det hender titt og ofte at eg tenker eg skulle hatt eit slikt ur som beater igjen.
 
Som andre nevner dukker det opp mye Seiko i en slik tråd, ikke rart med så mye snadder en kan skaffe seg for en rimelig penge.
Shogun er vel innenfor? Bruktpriser ligger vel rundt 4-6000.

Tar seg bra ut på skinn også.

Vil også slå et slag for Helson. Dette er tredje Sharkdiver jeg har. Den har en stor tilstedeværelse og når den går brukt for 3-5000 er den mye klokke for pengene.


 
image.jpeg
Mako er nevnt tidligere i tråden. Kan være verdt å nevne at det er kommet en oppgradert versjon av Mako. Mako II, med hack , og droppet den ekstra 'pusheren'. Får bra omtale rundt forbi :)

Google Mako II Ref: AA02002D
 
Redigert:
En måte å skape «eierglede» uten å bli ruinert er alle kickstarter prosjekt som lanseres. Mitt bekjentskap her er Helgray som vist under. Ellers var eg særs nær å hive meg på Temperest sitt prosjekt. @Tetragrammaton plukka vell opp eit nett høveleg objekt derfra?
IMG_20151013_191331_zpsgfxnzq98.jpg
 
Jeg plukket opp en Seagull 1963 for 1800 kroner her på sonen. For den prisen får man litt artig historie, knapper å trykke på, manuelt opptrekk og til og med tadaaa! Kolonnehjulsverk til kronografen. Hva nypris er vet jeg ikke men finner man rette versjon er det ikke ille

Sjarm i massevis i alle fall.
7B000176-8A42-486F-B3A1-B5A1AB36D6F5_zpsez0p4qxf.jpg


Forøvrig er vel Vostok Amfibium mye gøy for lite penger. Tusenvis (tilsynelatende) av modeller, masse customdeler og priser fra et par hundre kroner og opp til åtte hundre kanskje?


Lars Birger