Ulempen ved å kjøpe fra Ebay er at du aldri kan være helt 100% sikker. Denne selgeren virker helt ok, og jeg ville ikke hatt mange betenkeligheter med å kjøpe fra han. - Virker som prisen er grei i forhold til hva den ligger på ellers. Jeg er en tilhenger av å betale med paypal på e-bay, så en ting jeg ville spurt om var om han forlanger at paypal-adressen du betaler fra må være confirmed. Det er nemlig umulig å få til fra Norge (i hvert fall var det slik sist jeg prøvde for et halvt år siden). I Norge kan man få en verified adresse, og for de fleste er dette nok, men enkelte forlanger altså en confirmed adresse, men da må man ha engelsk eller amerikansk kredittkort. Legg merke til at det også tar litt tid å få adressen din "verified" hvis du vil betale med paypal, i hvert fall et par-tre dager. Sier dette fordi selger forlanger betaling umiddelbart etter at du har bestilt.
Alternativet er å overføre pengene direkte til bankkonto. Dette er veldig enkelt, men koster litt hvis man skal overføre med ekspress (igjen hvis han forlanger penger med en gang). Dessuten har man ikke sikkerheten man får ved å betale med pay-pal. (hvis det skulle bli disputter om transaksjonen senere).
Hvis du ikke har handlet på ebay før så bør du legge merke til at selgeren forlanger at internasjonale budgivere må ha en positiv feedback.
Det er mulig alt dette ordner seg hvis du sender en mail direkte til selger - men spør på forhånd og ikke etter at du har lagt inn bud.
Ellers ville jeg også tatt en telefon til en butikk som fører Seiko og spurt om de kan skaffe klokken og hva prisen i så fall vil være.
Merker at du allerede er i ferd med å bli bitt av basillen og har lyst på et ur som er dyrere enn det du skulle ha i utgangspunktet. Farlig utvikling.