Klokkeskapet ferdig ryddet

På tide med et par familiebilder. Først ute er familien quartz:

Det er et par for mange, men akkurat nå føler jeg ikke for å kvitte meg med flere, så de er trygge inntil videre.

Og her er den mekaniske gjengen:

De går ikke så feil som det kan se ut. :rolleyes: Det er nok bare jeg som har stilt litt unøyaktig. Det er nesten umulig å holde alle i gang til enhver tid uten winder, så dette står høyt på ønskelista for tiden.

Beklager uskarpe bilder. Dårlig fotodag.

Så ble det en attpåklatt også, gitt!

Det kan vel hende at noen snart bør flytte hjemmefra. 15 klokker er vel litt i overkant mange? :confused:

Siste tilskudd til samlingen er denne skjønnheten jeg overtok etter @Pasop. Den bringer et par nye komplikasjoner inn i samlingen, og jeg tror dette er linjen jeg kommer til å følge; nyinnkjøp skal tilføre samlingen noe jeg ikke har fra før. Det behøver ikke nødvendigvis være nye komplikasjoner, men noe mer enn bare andre utgaver av noe jeg allerede har.

Uten disse retningslinjene er jeg redd for at jeg bare vil ende opp med x antall av klokker jeg virkelig liker godt, bare med forskjellig farge på skiva.

Redigert:
Vostoken ble omplassert til en som syntes den var veldig kul. Jeg syntes også den var kul, men brukte den altfor lite. Invictaen har jeg gjort mitt beste for å ta knekken på, og nå tror jeg den kan få status som deleklokke (urverket er et NH35A som går veldig nøyaktig).

Denne fikk jeg i julegave:

Og denne var ment som bursdagsgave til meg selv, men kom tidligere enn beregnet:

På slutten av året har jeg altså disse mekaniske:

På quartsfronten har det ikke skjedd noe annet enn at Cerrutien ble solgt.

Redigert:
Flott samling - takk for at du deler!

Likte godt den Citizen-klokka, hvor får man kjøpt en sånn... :) ?

netrom71

Redigert:
Jeg velger å bare poste her, siden utpakkingen ble unnagjort for et par dager siden med fem kattunger rundt, over, under og oppi emballasjen, og jeg ga opp å få tatt noen bilder ... :)

Planen var å kjøpe en Orient Star Retrograde i stål og "rosegull", men jeg oppdaget at den bare kom med blå skive. Jeg ville helst hatt en med kasse i stål og bare visere og markører i rosegullfarge, men denne koster ikke stort, og jeg får heller se hva som kan gjøres hvis/når gullbelegget begynner å bli slitt.

Klokka er faktisk mye finere i virkeligheten enn på bilder jeg har sett. Jeg var i tvil om jeg kom til å like de spinkle lugsene, men jeg synes det gjør seg bra. (Og kattehår på klokka ... jaja ...)

Det ble ikke månefase i denne omgangen, men sol og måne er da ganske stilig? Selv om jeg stort sett holder rede på om det er dag eller natt uten hjelp av klokka ...

Nato med stålringer går til nød an, siden skruene og selve sol-og-måne-vinduet er i stålfarge, men jeg håper jeg finner Nato med ringer i rosegullfarge før eller siden.

Om det blir noen Orient Retrograd likevel? Vel, den som lever får se ... Det er mye igjen av året ennå. :)

Redigert:
Long time, no see ... Det er en stund siden jeg har postet her, ser jeg. Det betyr ikke at jeg ikke har vært innom av og til, men har ikke hatt stort å bidra med, da både tid og penger har gått med til oppussing og vedlikehold av kåken. Og jeg er ennå ikke ferdig, så det blir neppe noen Panerai med det første ...

Det jeg har funnet ut i løpet av disse månedene er at jeg egentlig ikke trives med å ha så mange klokker. Derfor har jeg besluttet å selge minst et par av dem. Jeg har riktignok halvveis planer om en nyanskaffelse til jul, men da må noen ut først!

Et par nye har det da dog blitt:

Jeg har nå altså disse fire, og burde kanskje forsøke å komplettere samlingen med den gule og den blå. Den blå tror jeg det går an å få tak i, men den gule blir sannsynligvis nesten umulig. så jeg vet neimen ikke om det er bryet verdt. Det er disse fire jeg liker best, anyway.

Og Bambino'en likte jeg så godt at jeg skaffet enda en ... Har lyst til å kjøpe en i "gull" til jul. Fantastisk fine klokker, disse Bambinoene. Passer jo til (nesten) alle anledninger.

Pen samling av Citizen-dykkerur det der :) Husk, når du har fått de de vil ha kan du jo bare fortsette på Seiko sin SKX-serie. Flotte og robuste ur for pengene det også.

Om du ikke har sett den anbefaler jeg deg å se på kanalen "The urban gentry" på Youtube - god omtale av Bambino i flere klipp.

• Liker
Reaksjoner: trilobitt
Ja, Bambino er en flott klokke! Jeg ble så begeistret for den nye versjon 4, men Orient har laget kassa en hel millimeter større, så da spørs det om jeg vil oppleve klokka som for stor. Praktisk er det jo at de har forandret lugbredden til 22 mm, så er det fritt fram for å velge reimer.

Nå har jeg solgt eller gitt bort alle de som egentlig var for store, og har jo nesten ingen igjen ... Heretter skal jeg være mer kresen ved nye innkjøp. Det er morsomt å prøve nye klokker, men så trist å finne ut at de ikke passer så godt som de burde.

Derfor er jeg litt i tvil om Seiko SKX-serien; jeg er redd for at de er i største laget for mine tynne håndledd. Men fine er de!

Jo, jeg har tenkt på den. Problemet er at jeg er litt lei disse runde markørene som er på så mange dykkere, og heller kunne tenke meg noe som dette:

http://www.artificehoroworks.com/shop/seiko-013mas-skx013-enhanced/

Og da blir det jo dyrere ...
Hva med SKX173? Riktignok tilbake til 007-størrelse, men i det minste uten runde markører.

SKX173.jpg

Hmmm, hva med Seiko 4205? Sett den til rundt tusenlappen på bukta.

Den var fin! Men enda mindre enn min minste Seiko 5? Da er jeg redd den blir litt liten (jeg er vanskelig ...).

Hva med SKX173? Riktignok tilbake til 007-størrelse, men i det minste uten runde markører.

Den har jeg nesten bestilt flere ganger. Kjempefin. Jeg skal se om jeg kan få prøve en 007 på, for å se hvordan størrelsen er i praksis.

Endelig en dag med sol! Bestemte meg for å ta et par bilder av klokkene, selv om det ikke har skjedd noe annet nytt enn at jeg har skaffet et utall nye reimer ...

Noen solbilder med skygger og reflekser og alt som er galt:

Dette er de tre Orient-klokkene jeg har for tiden. Jeg har vel funnet ut at jeg trives best med enkle og greie klokker med tre visere.

To Citizen Promaster med "gull"-bezel.

To med stål bezel, eller kanskje heller aluminium?

Bare to Seiko ... Det går da ikke an?

Wenger Alpine og Ningaloo Reef.

Det er forhåpentligvis en ny klokke på vei. Jeg aner ærlig talt ikke. Selger har bekreftet at han har mottatt betalingen, og jeg får ta det som et tegn på at han har tenkt å sende klokka. Håper det beste.

Redigert:
Det viste seg at jeg bekymret meg helt uten grunn! Denne kom for noen dager siden, men jeg fikk ikke hentet pakka før i dag:

Da blir det ikke flere på lenge, tror jeg. Jeg har lyst på en i stål med detaljer i gult "gull", men har ikke funnet noen som er midt i blinken ennå. Får kose meg med de jeg har så lenge.

• Liker
Reaksjoner: netrom71 og Preacher