Klokkeskriverier, redaktører og slikt

Må si det er synd å høre måten du ble behandlet på Anders, spesielt med tanke på alt arbeidet du tydeligvis har lagt i det. Men på en annen side er det nok mer seriøse aktører på markedet.. Når det er sagt er det en meget velskrevet og informativ artikkel du har skrevet, som jeg gjerne skulle lest på trykk :)
 
Slutter meg til alt i favør av Anders på denne tråden.
La det være redaktørens "loss" at han ikke kjenner sin besøkelsestid bedre.

Så kan du i et passelig skadefro øyeblikk peke litt nese når anledningen byr seg (om sådan hilsen lar seg friste - du har min anerkjennelse om sådan uttrykkes)
;)
 
Så på forsiden at de har en artikkel ved navn "klokkemannen står fram", noen som vet hva det er?
 
Hvem er Rønningen?

Mener jeg følger godt med men det ringer ingen bjeller...

Ellers var det en fin artikkel Anders!
 
Jeg tipper at det er denne mannen artikkelen handler om:

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1354150.ece

Jeg kjøpte bladet i dag, jeg var skeptisk men det var jo tross alt på salg. Og det stemmer at det er den klokkemannen som du linker til. Men det er et bittelite "intervju" på en side. Ikke akkurat interresang lesning.

At dette bladet liksom skal strekke seg mot gq ser jeg ingen ting til. En dårlig blanding av Vi menn og Mann.

Synest heller du burde prøve deg på D2 Anders. (kommer ikke på noe annet norsk det kunne passet for) Finnes det ikke et skandinavisk klokkeblad? Mener jeg har kjøpt noe slikt en gang. Det kunne kanskje vært noe? Om ikke så håper jeg på en blogg:)
 
Vel, når var det hverken din eller Rønningens aktelse jeg i utgangspunktet higet etter, men en mulighet til å få litt dypere klokkeskiverier på trykk der de kan leses av andre enn menigheten ;) Jeg har også lest Alfa i dag, og er vel sjeleglad for at jeg slipper ha navn og bildet i det selskapet der. Åpenbart ikke den type publikasjon jeg ønsker å bli forbundet med. Forsøker meg på DN/D2 :)
 
Og....

Etter å ha lest og hørt et par "reviews" av dette magasinet, vil jeg (gjerne) tro det er lite av innhold i dette som er spesielt kompatibelt med det vi som kvalitetssøkende horologister søker....

Det virker både overflatisk, pubertalt og preget av særdeles enkel "wanna be"-macho faktor.

Mulig det holder seg i markedet til nyttår.
Men sant å si; - I couldn't care less om det ikke gjør det.

(Og dette får bli den ene gangen jeg uttaler meg på dette forum om ikke-klokkerelatert tematikk...)
;)
 
Og....

Etter å ha lest og hørt et par "reviews" av dette magasinet, vil jeg (gjerne) tro det er lite av innhold i dette som er spesielt kompatibelt med det vi som kvalitetssøkende horologister søker....

Det virker både overflatisk, pubertalt og preget av særdeles enkel "wanna be"-macho faktor.

Mulig det holder seg i markedet til nyttår.
Men sant å si; - I couldn't care less om det ikke gjør det.

...

+1 ;)
 
Da var bladet lest.

Dersom Rønningen ønsket å stille i samme klasse som GQ, Vanity Fair og Esquire, er konklusjonen klar: Han har feilet. Magasinet er like overfladisk og uraffinert som sine norske konkurrenter, og at utgiverne i det hele tatt tror at de stiller et nivå over disse er uforståelig.

For mye pupper og sex, for mye sport, for mye overfladisk trivia, for mange "shabby" personligheter.
For lite "skikkelige" folk, for lite dybde, for lite politikk, for lite kultur, for lite rafinnement.
 
Hehe, var på tur i helgen med kona og da pleier vi å kjøpe noen blader til flyturen på Gardermoen...kona tok frem Alfa og spurte om ikke jeg burde prøve det nye "mannebladet" hvorpå det kom resolutt fra meg: Ikke tale om at jeg leser det drittbladet....noe sier meg at jeg etter å ha lest denne tråden noen dager i forveien kanskje var noe forutinntatt..;)

PS! Jeg kjøpte GQ (ja, selvfølgelig den britiske versjonen)
 
Hehe, var på tur i helgen med kona og da pleier vi å kjøpe noen blader til flyturen på Gardermoen...kona tok frem Alfa og spurte om ikke jeg burde prøve det nye "mannebladet" hvorpå det kom resolutt fra meg: Ikke tale om at jeg leser det drittbladet....noe sier meg at jeg etter å ha lest denne tråden noen dager i forveien kanskje var noe forutinntatt..;)

PS! Jeg kjøpte GQ (ja, selvfølgelig den britiske versjonen)

Heheh :)

Men fikk meg til å tenke på:

Han: "Hva driver du med?"
Henne: "Jeg har tent noen lys. Er det ikke koselig, da?"
Han: "Du kan jo ikke brenne de, de er PYNTELYS!"

:p