Klokkespotting

Et par indiske kollegaer på snarvisit i Oslo.
Spottet en "dial som ser ut som en traktor, kunde vært en Moods of Norway hvis han vært herfra"
Spottet en vintage Omega på reim og så noe så sprekt som en Sonata i gull (gullfarve) på jubilee.

Sonata watches are the product of Titan Industries. It is the largest selling watch brand in India as the watch prices lie in the affordable range. This brand offers a look that suits each and everyone's personality and style. Sonata has a collection of both digital and analog watches. It comes in over 650 models with superb designs and styles, in gold, silver, plain, dual tone which suits you needs in every occasions.

Alltid morsomt med nye influenser, bland de gamle kjenningene på kontoret dukket det pluteslig opp en Exp II på sort skive. Nydelig sak.

Nice screen capture !

Jeg forstår at det er mer praktisk å bruke fakes på et filmset men denne var grusom :p

Oida, det la jeg ikke merke til. Hahaha. Så den i episoden, og bare hastet meg inn på google for å finne snapshottet av den og la det ut. :eek:

Spotta en GMT Pepsi på loppemarked idag. Dessverre lå den ikke blandt alt krims-kramset,
men satt godt fast på armen til en av selgerene....

978x.jpg

Hva er dette for noe mon tro?

Har ikke peiling, men jeg håper han går med den fordi han har tapt et veddemål eller noe. :p

Var på bursdagsfest i dag, og en fyr hadde på seg submariner. Hadde et lite håp om at han var interessert, men da jeg og en kompis prata om klokker meldte han seg ikke på, da en fyr ba om å få se på doxaen min meldte han seg ikke på, og da jeg komplimenterte klokka hans ble han forlegen. Hehe.

Klokkespotting på TV - The Voice og Senkveld

Hei alle sammen. Tillater meg å poste mitt første innlegg. Apropos klokkespotting, regner med at de av dere som er noenlunde interessert i finere mekaniske ur og liker å se hva som finnes på armen hos mange og enhver, samt ikke mer kultursnobbete (unnskyld uttrykket, det er med en smule ironi) enn at dere ser på mainstreem underholdning på TV(2) på fredagskveldene, ikke kan ha unngått å legge merke til urene til Yosef og Magne (på The Voice), samt de samme når de var med på Senkveld sist fredag (20.04.2012). Over mange episoder av The Voice (som er et opptak fra en og samme kveld, fordelt over mange episoder) har vi sett Magne sitt Rolex Milgauss (med grønt safirglass) og Yosef sitt AP ROO rosegold (Er det en Juan Pablo Montoya Limited Edition?). På Senkveld hadde også Sondre (Lerche) fått på seg et ur av det litt mer uvanlige slaget. Noen som la merke til det? Jeg frøs bildet på min PVR og tok bilde med mobilen, for dette ville jeg prøve å finne ut hva kunne være. Det ser ved første øyekast ut til å være noe så sjeldent som en tourby (Tourbillon), men kunne også være en mer vanlig "open-heart balance wheel" modell.
De lager også mengder av rimelige tourby-klokker i Kina (f.eks. SeaGull), men er det en ekte swiss-tourby han har på armen, så snakker vi et seks-eller syvsifret beløp. Eller det kan være en eller annen kvasi-klokke (Homage) eller en Kina-tourby. Noen som har en idé?
Foto2279.jpg

Kollega har kjøpt seg LV. Den er så utrolig mye penere in person enn på de fleste bilder!