Klokkespotting

Iggy & The Stooges spiller på Øyafestivalen idag, dermed passer det vel med et trivelig bilde jeg fant på TTT. Iggy med Sub på hånden. Eh Iggy? Skru til kronen.
Var på Iggy i går, og kan rapportere at mannnen er i storform, vralter rundt i bar overkropp og leverer varene. Han hadde ingen Rolex i går, men saksofonisten hans stilte med TT Sub (tror jeg). For øvrig morsomt å registrere at Stooges-gutta, som alle er +/- 60 år, ser ut som snille og trygge bestefedre - mens Iggy ser ut som om han har deltatt i flere kriger.
 
Fikk se den nye Sub'n idag, bare en ting å si; lekkert!!! Om Sea Dweller er for stor er jo denne perfekt!

Har også spottet en TT GMT i helgen som var og en sub på pizzabudet.
 
Takker for hyggelig tilbakemelding.

Bilen som kjøres er en '77 Maserati Merak SS.
Hanskene på bildet er originale fra Maserati, håndsydde i nappaskinn.
Handskebutikken ved Ferner Jacobsen i Stortingsgaten har et godt utvalg av gode kjørehandsker.

Ellers er det mye snacks (inklusive handsker) på www.maseratistore.com .
 
Så Iron Man på tv her om dagen, og la merke til at Tony Stark/R. Downey jr. bar en Bulgari.... Etter litt googling viser det seg at det var en Bulgari Diagono Retrograde Moonphase, kasse i 18k rose-gold osv...

ironman-bulgari-watch.jpg


Ikke helt min kopp te....


Forresten så har jeg lest at han bærer en JLC på armen i Iron Man 2... noen som vet hvilken modell? Har ikke sett filmen enda så jeg har heller ikke sett klokka...
 
Så Iron Man på tv her om dagen, og la merke til at Tony Stark/R. Downey jr. bar en Bulgari.... Etter litt googling viser det seg at det var en Bulgari Diagono Retrograde Moonphase, kasse i 18k rose-gold osv...

ironman-bulgari-watch.jpg


Ikke helt min kopp te....


Forresten så har jeg lest at han bærer en JLC på armen i Iron Man 2... noen som vet hvilken modell? Har ikke sett filmen enda så jeg har heller ikke sett klokka...

Tony Stark bærer intet mindre enn 3 JLC-modeller, Amvox3 Tourbillon GMT, Master Grand Tourbillon 1833 og Reverso Grande 986 Duodate.
 
vet ikke om denne er nevnt før, men så forleden dag de to nye storfilmene om "Che" guevara som nettop er kommet ut, og som er laget av steven (traffic) soderberg med skuespilleren Benicio del toro som che guevara
(ja han som er på alle tshirts etc ,he he) argentinsk guerilla icon kjent som en av cubas revolusjonære helter)
uansett oppdaget at han i filmen springer rundt med 2 rolexer på seg, på den ene hånden en gmt pepsi
på den andre noe som ligner en submariner, så hvis det frister med litt gerilljakrig og rolextitting kan disse filmene anbefales he he;)
http://www.imdb.com/title/tt0374569/

sikker kjent for de fleste
"Che Guevara wore a Rolex GMT Master (stolen by CIA agent Félix Rodríguez, who was a witness to his execution" Wikipedia.

v81nb6.jpg
 
Hm.. Vanskelig å si. Lettere å identifisere dressen ;)
Trodde man skulle fjerne slike lapper??
 
Var en tur hos legen i dag, og til min store overraskelse og glede kunne jeg bla igjennom siste nummer av WatchTime som lå på bordet sammen med Cigar Aficionado (!). Jeg har aldri vært så ettergivende med legen etter å ha ventet 37 minutter over avtalt tid :)
 
jobber på flyplass og ser med en gang når et mekanisk ur kommer igjennom, må jo nesten ta en titt ;) mye snacks. Mye rolexere og seamasters, litt gøy når det kommer IWC eller panerai klokker gjennom
Litt ekstra gøy å jobbe i fast-tracken, ser mye snacks der, som hele gull klokker fra rolex eller Omega, mange piloter som også har grom-ur.

Er helt sjokkert over hvordan folk bare slenger Rolexer, breitlinger og rene gullklokker rett i boksen gjennom x-ray. Hvis man vet hva man leter etter er det jo bare å håndplukke. Humrer litt for meg selv når jeg ser en litt stresset mann i dress og jeg ser gull-sub'n nederste i kofferten.

Ps: Til alle som er redde for at klokken slår ut i metalldetektoren, no worries. Ta av beltet og sleng lommeboken i maskinen og du kan fint gå igjennom med Submariner eller seamaster trygt rundt hånden. Det er veldig sjeldent en klokke alene er nok til å gjøre utslag, da snakker vi store breitlinger eller gull Rolexer.
 
Ps: Til alle som er redde for at klokken slår ut i metalldetektoren, no worries. Ta av beltet og sleng lommeboken i maskinen og du kan fint gå igjennom med Submariner eller seamaster trygt rundt hånden. Det er veldig sjeldent en klokke alene er nok til å gjøre utslag, da snakker vi store breitlinger eller gull Rolexer.

Takk for tipset. Pleier å knote uvanlig mye med å ta av klokka og legge den et trygt sted i håndbagasjen.
 
Har sett mye AP på 31-bussen de siste dagene, har alle kommet hjem fra ferie på Rivieraen? ;)